مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کارکنان ارتش برگزار می‌شود
کد خبر: 3402833
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کارکنان ارتش برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی و منطقه‌ای سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش در پنج نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا در حال برگزاری است.

سرگردمهدی میدانی، جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش در سطح تمامی پنج اداره گفت: مرحله مقدماتی و منطقه‌ای این مسابقات در مناطق و یگان‌های نیروی دریایی، هوایی، زمینی، پدافند هوایی و ستاد آجا در حال برپایی است.

وی عنوان کرد: مرحله نهایی ادارات و منطقه‌ای تا پایان آبان‌ماه انجام می‌شود و مرحله سراسری مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی اواخر آذرماه با منتخبان پنج اداره در سازمان عقیدیتی ـ سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

میدانی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی از ادارات به منظور تعامل بیشتر و بهتر منعقد شده است، ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای از سوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با بنیاد خاتم الاوصیا(عج) و بنیاد بین‌المللی حفظ منعقد می‌شود که در خصوص برپایی دوره‌های تربیت مربی، تأسیس مجتمع‌های قرآنی برای کودکان و سایر جوانب قرآنی و پیش‌نویس و جزئیات این تفاهم‌نامه به نتایج مشترکی رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین با سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص همگام‌سازی مسابقات قرآن و هماهنگی برای برپایی بهتر این مسابقات طی جلساتی بحث و تبادل نظر شده است.

جانشین دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعامل‌های دیگر با سازمان‌ها نیروهای مسلح، بیان کرد: همچنین جلسه‌ای با مجید گلشادی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع به منظور هم‌افزایی و استفاده از تجربیات و بهره‌مندی از فعالیت‌های مفید انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار اینها با مؤسسه مهد قرآن به مدیریت حجت‌الاسلام فومنی رایزنی‌هایی انجام شده است که ان‌شاءالله تفاهم‌نامه‌ای برای تعامل دو سویه در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن به صورت گسترده، برپایی محافل قرآنی و ارتقای سایر فعالیت‌های قرآنی انجام می‌گیرد.

میدانی عنوان کرد: یکی از آرزوهای ما در دارالقرآن ارتش این است که تمامی سازمان‌های متولی قرآن برادرانه و دوستانه در کنار هم بنشینند و در بحث امور قرآنی در سطح کشور تصمیم‌های کارساز بگیرند تا از موازی کاری دور شویم و در راستای برداشتن کم‌‌سوادی و یا بی‌‌سوادی قرآنی میان مردم گام‌های مؤثری برداشته شود.

captcha