۱۲۰ هیئت مذهبی مجوزدار در شهرستان اسکو فعالیت می‌‎کنند
کد خبر: 3393520
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
حجت‌الاسلام رجب‌‎زاده:

۱۲۰ هیئت مذهبی مجوزدار در شهرستان اسکو فعالیت می‌‎کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو از فعالیت ۱۲۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در این شهرستان، خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ مظفر رجب‌‎زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) ماه محرم و صفر را عامل مهمی برای حفظ و زنده نگه داشتن اسلام عنوان کرد و افزود: در این ماه باید به خوبی هدف نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی برای آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین و تشریح شود. اینکه عزاداری‌های ماه محرم باید با محوریت علما، مساجد و قرآن برگزار شود و فرهنگ ایثار و شهادت، پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین جایگاه نهضت عاشورا در احیای اسلام ناب محمدی در عزاداری‌های ماه محرم مطرح شود.

رجب‌زاده از فعالیت 120 هیئت مذهبی مجوزدار در شهرستان اسکو، خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی هیأت‌های مذهبی غالبا کیفی بوده که سعی می‌شود به سمت یک هیأت ایده‌آل دارای جلسات قرآنی سخنرانی و عزاداری حرکت کنند که دراین راستا هیئت‌های مذهبی در شهرستان اسکو مشارکت و همراهی خوبی در فعالیت‌های مذهبی و ملی داشته‌اند.

وی ادامه داد: هیئت‎‏های مذهبی که تاکنون موفق به تشکیل پرونده در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو نشده‌‏اند، با مراجعه به این اداره می‎توانند ضمن تشکیل پرونده، مجوز لازم را جهت سوگواری ماه محرم دریافت کنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو با تاکید بر افزایش توانمندی معلمان قرآنی در حوزه‏‎های مختلف دینی گفت: مربیان قرآنی ما باید رشد علمی و شخصیتی همه‏‌جانبه داشته باشند تا در کنار آموزش قرآنی به تربیت قرآنی هم بپردازند. شبکه‏‌های اجتماعی و ماهواره‎ای ضددینی بر علیه عاشورا و محرم تبلیغ می‌کنند و با بیانات وهن‎آمیز به عزاداری‏‎های سرشار از شور و شعور حسینی ایراد می‌گیرند. لذا باید معلمان قرآنی در مقابل این عمل موضع گرفته و روشنگری کنند و در مواقعی که لازم باشد کارشناس و متخصص دعوت کنند تا فکر جوانان ما با شبهه‎‌‏های بیگانگان در مورد فرهنگ ناب عاشورایی دچار ضعف نشوند.

captcha