پاک‌سازی انحرافات عزاداری‌ها از سیاست‌های تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3390664
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

پاک‌سازی انحرافات عزاداری‌ها از سیاست‌های تبلیغات اسلامی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: پاک‌سازی انحرافات و آسیب‌های ظاهری و محتوایی عزاداری‌های ماه محرم و تأکید بر عزاداری سنتی از سیاست‌های ملی سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌مراد کیانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان دوشنبه، 27 مهرماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، اظهار کرد: دو تجمع بزرگ در همدان یکی در میدان امام خمینی(ره) و دیگری در محل نمایشگاه ماشین برگزار خواهد شد، روز عاشورا مردم عزادار همدانی در میدان اصلی شهر تجمع کرده و به عزاداری پرداخته و نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار خواهند کرد.

وی افزود: بسترسازی‌های لازم به منظور اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در تمامی شهرها باید انجام شود، امسال باید با برنامه‌ریزی مناسب، نماز ظهر عاشورا باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود و ستاد اقامه نماز در این زمینه حداکثر تلاش خود را بکند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: پاک‌سازی انحرافات و آسیب‌های ظاهری و محتوایی عزاداری‌های ماه محرم و تأکید بر عزاداری سنتی از سیاست‌های ملی سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان همدان نیز اجرا خواهد شد، مسائل امنیتی حسینبه‌ها، مساجد و تکیه‌ها باید رعایت شود و برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این تجمع همگی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام کیانی از کانون مداحان خواست که 5 تا 6 مداح توانا برای روز عاشورا معرفی کند و تصریح کرد: شورای هیأت‌ها در اربعین سال گذشته عملکرد بسار خوبی داشتند و امسال نیز در مراسم روز عاشورا ورود پیدا کرده و در برگزاری هر چه بهتر این مراسم کمک لازم را بکنند، هیأت‌های مذهبی هنگام رسیدن به 100 متری محل تجمع باید سیستم‌های صوتی خود را قطع و صدا و سیما نیز علاوه بر اطلاع‌رسانی مراسم  پوشش زنده تصویری تجمع ظهر عاشورا را داشته باشد.

تشییع شهید پیکر شهید گمنام در اربعین حسینی

جواد بیات، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز از تشییع پیکر شهید گمنام در اربعین امام حسین(ع) خبر داد و گفت: این تشییع پیکر در شهر همدان و چند شهرستان دیگر استان همزمان با مراسم روز اربعین صورت خواهد گرفت، این شهید گمنام بعد از تشییع در سپاه استان همدان به خاک سپرده خواهد شد.

وی با گلایه از جانمایی برخی ایستگاه‌های صلواتی تصریح کرد: برخی از این ایستگاه‌های صلواتی در محل نامناسبی نصب شده و باعث ایجاد ترافیک شدید و گلایه مردم می‌شود و باید بر جانمایی این ایستگاه‌های صلواتی نظارت شود.

captcha