گسترش فرهنگ امر به‌معروف مورد تأکید هیئت‌های مذهبی باشد
کد خبر: 3386767
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

گسترش فرهنگ امر به‌معروف مورد تأکید هیئت‌های مذهبی باشد

گروه اجتماعی: امام‌جمعه رابر گفت: در ایام محرم گسترش فرهنگ امر به‌معروف و نهی از منکر از اولویت‌های اساسی و شایسته است و باید مورد تأکید و توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی و اعضای آن قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام‌جمعه رابر دیروز، 25 مهرماه در جلسه توجیهی هیئت‌های مذهبی این شهرستان با تسلیت ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: محرم و صفر مناسب‌ترین فرصت برای احیای فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: در ایام محرم گسترش فرهنگ امر به‌معروف و نهی از منکر از اولویت‌های اساسی و شایسته است و باید مورد تأکید و توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی و اعضای آن قرار گیرد.
جعفری با اشاره به اینکه یکی از عوامل حادثه‌ساز عاشورا افول غیرت دینی است، تصریح کرد: یکی از رموز سربلندی امت اسلامی فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر است، اگر فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای خاموش شود دیگر واجبی نمی‌ماند و در نتیجه کسی دنبال حلال نیست و خیرات و برکات از جامعه رخت برمی‌بندد.
وی بیان کرد: این جلسه توجیهی با توجه به ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و بینش مسئولان، هیئت‌امناء مذهبی و ذاکران اهل بیت(ع) در مورد مسائل فرهنگی، اعتقادی، شناخت آسیب‌ها و مسیرهای انحرافی و به‌منظور ایجاد انسجام و تمرکز در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و افزایش بستر معنوی در ایام محرم تشکیل شده است.

captcha