تواضع مثال‌زدنی آیت‌الله مویدی برای طلاب درس‌آموز است
کد خبر: 3386144
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
حجت‌الاسلام علم الهدی:

تواضع مثال‌زدنی آیت‌الله مویدی برای طلاب درس‌آموز است

گروه حوزه‌های علمیه: عضو مجمع عالی تفسیر و از همکاران آیت‌الله مویدی قمی گفت: تواضع ایشان برای طلاب حوزه درس‌آموز است، زیرا ایشان در کنار تفسیر ممتاز، تواضعی مثال‌زدنی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا علم‌الهدی، قرآن‌پژوه و عضو مجمع عالی تفسیر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: حادثه منا با کمال تاسف منجر به از دست دادن چندین عزیز از جامعه علمی کشور از جمله در حوزه علمیه شد که دو استاد از قم و یکی هم از مشهد بودند که آیت الله مویدی نیز در زمره این افرد محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: ایشان استاد با سابقه حوزه درزمینه فقه، اصول، نهج‌البلاغه و کلام و تفسیر بودند و تواضع بسیاری داشتند و با علاقه بسیاری هم دراین زمینه تحقیق و تدریس داشتند.

علم الهدی با اشاره به ورود ایشان به کارهای اجتماعی و خدمات عام المنفعه تصریح کرد: در مجمع عالی تفسیر از محضر ایشان استفاده می‌کردیم و در دوره‌ای سه سال رئیس این مجمع بودند و در کنار کارهای علمی در زمینه خدمات اجتماعی هم فعالیت‌هایی داشتند.

ممتاز بودن در اخلاق

وی گفت: آیت‌الله مویدی در اخلاق، بسیار ممتاز بود و تواضع این استاد برای همه طلاب، آموزنده است؛ ما از ایشان اخلاص ویژه‌ای سراغ داشتیم که همین اخلاص سبب شد تا مرگ شهادت‌گونه داشته باشند و در حج به لقاء‌الله بپیوندند و دعوت خدا را لبیک گفتند.

این قرآن‌پژوه علاقه به نظام و رهبری را از دیگر ویژگی‌های آن مرحوم برشمرد و اظهار کرد: ایشان از کارهایی که سبب اعتلای حوزه و نظام بود دریغ نمی کرد و حتی در بخش‌های قضایی هم طبق شنیده هایی که من دارم خدماتی را به نظام داشتند.

علم الهدی گفت: ما هروقت با ایشان نشست و برخاست داشتیم از انس با وی لذت می بردیم و طلاب هم از محضر وی خوب استفاده می‌کردند زیرا تواضع زیادی داشت برخلاف برخی استادان که با تکبر با طلبه برخورد می کنند و فضار ا برای بهره‌مندی از خود تنگ می‌کنند.

علم الهدی تصریح کرد: ایشان دقت زیادی در مطالب فنی علمی داشت و سال ها با عزت و آبرو زندگی کرد و با وجود اینکه برای چندمین بار به حج می رفتند امسال از سوی خداوند دعوت شده بود تا دعوت حضرت حق را لبیک بگوید و چنین مرگ با عزتی داشته باشد.

وی ادامه داد: این افراد بار خود را بسته بودند زیرا شهادت در سن بالا هم به تعبیر برخی دوستان سرقفلی می خواهد و در مجموع ما انسان وارسته ای را از فضای حوزه از دست دادیم که انشاء الله در دنیای دیگر با موالی خود محشور خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رسانه ها باید در معرفی این افراد به جامعه علمی کشور کوتاهی نکنند گفت: ما مفاخر زیادی داریم که گاهی در لابلای زندگی شلوغ امروزی به آن بی توجهی می‌شود.

رسانه‌ها از معرفی بزرگان علمی دریغ نکنند

وی افزود: ما در چند سال گذشته یکی از اطبای بسیار بزرگ کشور به نام احمد مسعود را از دست دادیم و وفات ایشان همزمان با وفات یکی از نویسندگان کشور بود که البته سابقه چندان خوبی هم در دوره گذشته نداشت اما چنان در رسانه‌ها به مرگ او توجه شد که از مرگ چنین بزرگانی غافل شدیم در حالی که خدمات این مرد قابل مقایسه با ان فرد دیگر نبود.

captcha