والدین دخالتی در آموزش قرآن مقطع ابتدایی نداشته باشند
کد خبر: 3382616
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

والدین دخالتی در آموزش قرآن مقطع ابتدایی نداشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی اداره‌کل آموزش‌ و ‌پرورش استان همدان‌ عنوان کرد: والدین باید به آموزش‌های قرآنی در مدارس توجه کنند اما دخالتی در آموزش قرآن در مقطع ابتدایی نداشته باشند.

قرآن‌ مجید اصل‌ و بنیاد دین‌ اسلام‌ است، و بقای دین و امت اسلامی،‌ در اشاعه و تعلیم و تعلّم آن است‌؛ رسول‌ خدا(ص)، فرموده است: «خَیرُکُم‌ْ مَن‌ْ تَعَلَّم‌َ الْقُرْآن‌َ وَ عَلَّمَه»؛ بهترین‌ شما کسی‌ است‌ که‌ قرآن‌ را یاد بگیرد و به‌ دیگران‌ یاد بدهد.

بالاترین سطح تعلیم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است، و پایین‌ترین‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است. ملاّ علی،‌ قاری، از علامه زرکشی نقل‌ کرده‌ است‌ که‌ اگر در یک‌ شهر یا روستا هیچ‌ قرآن‌خوانی‌ نباشد، همه اهل آن شهر و روستا‌ گناهکار می‌شوند.

به جهت اهمیت تعلیم روانخوانی و صحیح‌خوانی قرآن کریم شاهد هستیم که مؤسسات قرآنی متفاوتی دراین جهت فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر شاهد هستیم که یکی از عناوین درسی دانش‌آموزان در مدارس آموزش قرآن کریم است که با روشی متفاوت از مؤسسات قرآنی ارائه می‌شود؛ یکی از مباحث مهم در این حوزه این است که دانش‌آموزان پس از اتمام مقاطع تحصیلی هنوز نمی‌توانند آیات الهی قرآن را به طور صحیح قرائت کنند.

دانش آموزانی که در هنگام تحصیل خود در مؤسسات قرآنی خارج از مدارس آموزش قرآن را دریافت می‌کنند نیز در مدرسه با دو نوع شیوه آموزش مواجه می‌شوند که بعضا مربیان مدارس اصرار بر یادگیری قرآن بر اساس شیوه آموزش و پرورش را دارند.

captcha