ارتقای مکارم اخلاقی؛ ضرورت جامعه امروز/ اولویت‌ سرمایه‌گذاری خیران سلامت اعلام می‌شود
کد خبر: 3382574
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
وزیر بهداشت بیان کرد:

ارتقای مکارم اخلاقی؛ ضرورت جامعه امروز/ اولویت‌ سرمایه‌گذاری خیران سلامت اعلام می‌شود

گروه اجتماعی: قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت یازدهم محسوب می‌شود، گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه ما ارتقای مکارم اخلاقی است که نبی مکرم اسلام(ص) نیز با این هدف مبعوث شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته، 14 مهرماه در نشست صمیمی با خیرین سلامت سراسر کشوردر مشهد، تأکید کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه ما ارتقای مکارم اخلاقی است که نبی مکرم اسلام(ص) نیز با این هدف مبعوث شدند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: امروز این ضرورت احساس می‌شود که ایرانیان نسبت به یکدگیر محبت کرده و نوع دوستی داشته باشند، ما مشاهده می‌کنیم که نیازمندان و مستمندان بسیار در جامعه وجود دارند اما نیازمند نگاه و محبت خیر هم‌نوعان و هم‌وطنان خود هستند.

وی با اشاره به این مطلب که بعضی از افراد از انجام کار خیر دوری می‌کنند، اظهار کرد: گاهی شاهد غفلت در این حوزه هستیم، داشتن روحیه‌ای که مال و ثروت خویش را برای رسیدن به سعادت اخروی هزینه کند، میراث گران بهایی است که از نیاکان ما به جای مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: به احتمال زیاد ظرف یک ماه و نیم آینده با همت مدیران مجمع خیرین سلامت اولویت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری و خدمات خیرین به تفکیک استان‌ها و شهرها در حوزه‌های مختلف درمانی همچون مراکز و خانه‌های بهداشت مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشی از کار در خصوص ایجاد سامانه خدمات دهی خیرین توسط معاونان وزارت انجام خواهد شد و بخشی دیگر مربوط به دولت است که در جلسه‌ای با سخنگوی دولت و وزیر اقتصاد به دنبال بررسی حل این مشکلات خواهیم بود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت یازدهم محسوب می‌شود، گفت: مشاهده می‌کنیم با وجود مشکلات اقتصادی کشور دولت بخش سلامت را رها نکرده و عملکرد بسیار مناسب و خوبی در این حوزه داشته است.

وی تأکید کرد: باید دانست که ما نیر همچون گذشته نیاز شدیدی برای ساخت مدرسه نداریم، بنابراین خیران ما می‌توانند به حوزه سلامت ورود پیدا کرده و یادگاری‌های خوبی برای خود و ملت ایران در این حوزه به یادگار بگذارند. 

captcha