نشست صمیمی خیرین سلامت با وزیر بهداشت در مشهد
کد خبر: 3382571
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹
شب گذشته صورت گرفت؛

نشست صمیمی خیرین سلامت با وزیر بهداشت در مشهد

گروه اجتماعی: نشست صمیمی خیرین سلامت با سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست صمیمی خیرین سلامت با سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته، 14 مهرماه در تالار راد مشهد برگزار شد.

سید کمال سرویها، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت حادثه منا، با بیان اینکه در کشور ما و در جامعه شهری اقشار مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، اظهار کرد: در جامعه امروز مشاهده می‌شود که در کنار افراد پردرآمد، افراد کم برخوردار نیز وجود دارند که انجام خدمات برای این اقشار از جمله اصلی‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جمعیت حاشیه نشینی در کشور و مشهد، عنوان کرد: میانگین جمعیت حاشیه نشین‌ها در کلانشهرهای ایران  12 الی 13 درصد بوده، اما متاسفانه جمعیت حاشیه شهر مشهد بالغ بر 33 درصد است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد کانون‌های سلامت در مشهد، بیان کرد: در تلاش هستیم با همکاری وزارت بهداشت و خیرین سلامت کانون های سلامت را در مناطق محروم کنیم تا بتوانیم خدمت سلامت را در حاشیه شهر و برای مردم کم برخوردار عرضه کنیم.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این نشست با اشاره به تلاش رزمندگان اسلام برای مبارزه با مشرکان، گفت: در طول تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که رزمندگانی درصدر اسلام برای نبرد با مشرکان تلاش‌های زیادی انجام دادند لذا امروز نیز ما باید خیرین جمهوری اسلامی ایران را ارج نهیم.

مرتضوی در ادامه با اشاره به شکسته شدن کانون خانواده‌ها، اظهار کرد: فروریختن کانون خانواده معضلی است که همه اعضای را دچار مشکل می‌کند بنابراین خیرین ما می‌توانند با هزینه کردن ثروت و مال خود در مسیر الهی معلمانی برای مردم جامعه شوند.

وی با تأکید بر ایجاد اقدامات مناسب برای رفع بیکاری خانواده‌های نیازمند، بیان کرد: خدمت در شهر امام رضا(ع) توفیق بزرگ و گران‌بهایی است که خدای متعال نصیب ما کرده است، از همین رو باید در راستای رفع مشکلات این مردم به خصوص افراد کم برخوردار تلاش شود زیرا در این صورت موفق خواهیم بود.

در ادامه این نشست سیدرضا نیری، دبیر مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه معضلات بسیار زیادی درکشور ما و دیگر جوامع وجود دارد، گفت: بسیاری از انسان های دردمند و مظلوم در انتظار محبت های شما هستند، گاهی یک حرکت کوچک باعث نجات جان یک انسان می شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام محسوب می شود، اظهار کرد: بسیاری از درماندگان دنیا نگاهشان به کمک های شما است، نباید خدمات ما به ایران محدود شود بلکه باید در راستای صادرکردن خدمات به درماندگان دنیا تلاش کنیم.

سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست، تأکید کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه ما ارتقای مکارم اخلاقی است که نبی مکرم اسلام(ص) نیز با این هدف مبعوث شدند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: امروز این ضرورت احساس می‌شود که ایرانیان نسبت به یکدگیر محبت کرده و نوع دوستی داشته باشند، ما مشاهده می‌کنیم که نیازمندان و مستمندان بسیار در جامعه وجود دارند اما نیازمند نگاه و محبت خیر هم‌نوعان و هم‌وطنان خود هستند.

وی با اشاره به این مطلب که بعضی از افراد از انجام کار خیر دوری می‌کنند، اظهار کرد: گاهی شاهد غفلت در این حوزه هستیم، داشتن روحیه‌ای که مال و ثروت خویش را برای رسیدن به سعادت اخروی هزینه کند، میراث گران بهایی است که از نیاکان ما به جای مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: به احتمال زیاد ظرف یک ماه و نیم آینده با همت مدیران مجمع خیرین سلامت اولویت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری و خدمات خیرین به تفکیک استان‌ها و شهرها در حوزه‌های مختلف درمانی همچون مراکز و خانه‌های بهداشت مشخص می‌شود.

captcha