نمی‌گذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است/ لحظات سختی بر ما می‌گذرد
کد خبر: 3367056
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
قاضی‌عسکر:

نمی‌گذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است/ لحظات سختی بر ما می‌گذرد

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اگر در بعثه بودید می‌دیدید که همه کسانی که می‌توانستند کمک کنند با تمام توان دارند کمک می‌کنند اما وقتی راه‌ها را می‌بندند و نمی‌گذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره حادثه امروز منا با عرض تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه دلخراش اظهار کرد: حادثه امروز موجب شد همه زحمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خدشه دار شود و به شکلی اتفاق افتاده است که در تاریخ حج بی سابقه بوده است.

وی افزود: از ساعت 9 صبح هنوز جنازه بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه از کشورهای دیگر را نتوانسته اند از محل وقوع تخلیه کنند و برخی از مجروحان ما را هم در بیمارستان‌ها به شکل مناسب رسیدگی نکرده‌اند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ما یک ستاد بحران تشکیل داده‌ایم، افزود: در حال بررسی تمام بیمارستان‌ها برای پیدا کردن حجاجمان هستیم.

قاضی عسکر با ابراز ناراحتی از اینکه سعودی ها حتی اجازه نمی‌دهند که نیروهای ما در صحنه حاضر شوند و مجروحان ما را شناسایی کنند، گفت: ما نمی‌دانیم این چه شیوه خدمت رسانی است!

وی در ادامه به خواهشی از همه رسانه‌ها پرداخت و عنوان کرد: برای عدم اضطراب در خانواده حجاج، مسایل را صرفا از طریق آقای اوحدی پیگیری کنند و امیدواریم آمار کشته‌های کشورمان دیگر افزایشی نداشته باشد.

وی این حادثه را به مقام معظم رهبری و عموم مردم داغدار تسلیت گفت و بیان کرد: بدانید لحظات سختی بر ما می‌گذرد و تا پایان شب آخرین خبر و اطلاعات را به همه برسانیم.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: ما به همه کسانی که دسترسی داشتیم و همه مسئولان اطلاع داده و همه را در جریان گذاشتیم.

قاضی عسکر در پایان تصریح کرد: اگر در بعثه بودید می‌دیدید که همه کسانی که می‌توانستند کمک کنند با تمام توان دارند کمک می‌کنند اما وقتی راه‌ها را می‌بندند و نمی‌گذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است.

captcha