اعلام برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3365775
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

اعلام برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس

گروه فعالیت‌های قرآنی: اهم برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس، اعلام شد.

حجت‌الاسلام علی خلیل‌ارجمندی، مدیر اداره قرآن بنیاد شهید در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بنیاد شهید و امور ایثارگران در گرامیداشت سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس برنامه‌های قرآنی را در دستور کار دارد.

وی در ادامه گفت: بیست‌وهفتمین مرحله کشوری مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران، که در تابستان هر سال در مشهد مقدس برگزار می‌شود، در تابستان 94 از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه در رشته‌های قرائت و حفظ برگزار شد.

‌خلیل‌ارجمندی اظهار کرد: دو رشته مکتوب این مسابقات که شامل رشته مفاهیم و تفسیر است، در مرحله کشوری به دلایلی  برگزار نشد و مقرر شد که برپایی ‌مسابقات این دو رشته در مرحله نهایی، همزمان با هفته دفاع مقدس در شهر ‌قم با حضور 700 نفر از خانواده‌های ایثارگران انجام می‌شود.

اجرای طرح‌های آموزشی برای ایثارگران و خانوده‌های آنان

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های آموزشی درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه برپایی مسابقات قرآن کریم، همزمان دوره‌های آموزشی را در سطوح عالی با بهره‌مندی از اساتید مجرب قرآنی و منابع غنی برای متسابقین برگزار می‌کند.

مدیر اداره قرآن بنیاد شهید درباره آموزش‌های قرآنی این بنیاد، افزود: آموزش فهم زبان قرآن از جمله آموزش‌هایی است که در حاشیه این مسابقات انجام می‌شود، که در این راستا، 68 سوره آخر قرآن کریم از سوره‌ الناس تا محمد(ص)(5 جزء) قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته شده است و تا‌کنون برای 700 نفر به‌عنوان پیشتازان قرآنی این کار چندین دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: حکمت‌های نهج‌البلاغه برای علاقه‌مندان مباحث سنگینی است که در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران، «کتاب‌های درس‌نامه» را با بیان حکمت‌های نهج‌البلاغه دسته‌بندی کرده است و برای آموزش در حاشیه مسابقات کشوری رشته تفسیر و مفاهیم، انجام می‌شود.

‌خلیل‌ارجمندی با اشاره به این اینکه این درسنامه نهج‌البلاغه با استفاده ازاساتید مجرب در این حوزه مورد تحریر قرار گرفته است، بیان کرد: افرادی که در زمینه حفظ نهج‌البلاغه دارای تجربیات مفید هستند، این درسنامه را موضوع‌بندی  کرده‌اند و این مرکز بنا دارد که این نوع آموزش‌ها را به‌صورت متمرکز برای مخاطبان خود قرار دهد و همچنین این آموزش در حاشیه مسابقات برای متسابقین نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: هماهنگی‌های برگزاری این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس انجام شده است که به‌زودی زمان دقیق برگزاری مسابقه کشوری قرآن کریم در دو رشته مفاهیم و تفسیر اعلام خواهد شد.

captcha