دبیر شورای‌عالی فضای مجازی به جلسه شورا دعوت نشد
کد خبر: 3363072
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
شنیده حاکی است؛

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی به جلسه شورا دعوت نشد

گروه فضای مجازی: نخستین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی قرار است امروز در حالی برگزار شود که دبیر این شورا به دلایل نامعلوم به این جلسه دعوت نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در دور جدید قرار است امروز چهارشنبه، ۲۵ شهریور، برگزار شود. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که دبی فعلی شورا به این جلسه دعوت نشده است؛ بر این اساس دعوتنامه جلسه شورای جدید توسط «محمد نهاوندیان»، رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس شورای‌عالی امضا و به اعضا ارسال شده و محمدحسن انتظاری، دبیر شورا از برگزاری این جلسه اطلاعی نداشته است؛ این در حالی است که بر اساس آئین‌نامه شورا دعوتنامه جلسات بایستی با امضای دبیر شورا برای اعضا ارسال شود.

از طرف دیگر محمدحسن انتظاری، دبیر فعلی شورای‌عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مادامی که دبیر جدید تعیین شود، دبیر شوراست. اما منابع آگاه می‌گویند که انتظاری به جلسه امروز شورا دعوت نشده است. تا ساعت 17 امروز که زمان برگزاری این جلسه است زمان کمی برای دعوت دبیر شورا به جلسه است.

این‌طور که پیداست، دستور جلسه امروز شورا، تعیین دبیر جدید و رئیس مرکز ملی فضای مجازی است. اقدامی که ظاهراً قرار است بدون حضور دبیر فعلی و با حضور یک عضو کم‌تر اتفاق بیفتد و این خود یک نقض آیین‌نامه داخلی شورای‌عالی فضای مجازی محسوب می‌شود.

چه کسی دبیر شورا خواهد شد؟

نزدیک‌ترین گزینه به دبیری شورای‌عالی فضای مجازی، سیدابوالحسن فیروزآبادی، قائم‌‎مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. گرچه هنوز هیچ گزینه‌ای قطعی نشده است.

captcha