مدارس کردستان تحت پوشش اجرای برنامه‌های دینی و تبلیغی قرار گیرند
کد خبر: 3361360
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

مدارس کردستان تحت پوشش اجرای برنامه‌های دینی و تبلیغی قرار گیرند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با مباحث دینی گفت: در اجرای برنامه‌های دینی و تبلیغی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مدارس که تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان پنج‌شنبه، 19 شهریورماه در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، خواستار پوشش همه مدارس استان در اجرای برنامه‌های دینی و تبلیغی و حضور مبلغان به مناسبت‌های مختلف در مدارس و ارتباط با دانش آموزان شد .
وی برگزاری کمی و کیفی نماز جماعت در مدارس و آموزش صحیح نماز به دانش‌آموزان را مهم دانست و از اعضای کمیته همکاری‌ها خواست همه در برپایی نماز جماعت کمک کنند و در این راستا با حضور ائمه جماعات مدارس دوره‌های آموزشی برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی به عنوان یکی از برنامه‌های مؤثر و ماندگار نام برد و افزود: حضور مبلغان در برپایی چنین محافلی امری ضروری است که در این راستا باید بسته‌های فرهنگی برای اهدا به دانش آموزان تهیه شود.
وی با تأکید بر پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان بیان کرد: در سطح استان با راه اندازی سامانه‌ای به صورت کتبی و پیامکی به سئوالات مراجعان پاسخ داده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس عنوان کرد: حجم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دانش آموزان باید افزایش یابد و این برنامه باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط در سطح مدارس استان اجرایی شود.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای نارکارآمد جلوه دادن خدمات نظام اسلامی، خواستار پیش‌بینی برنامه‌هایی به مناسبت‌های مختلف شد و برنامه ریزی برای بزرگداشت ایام الله ها به ویژه دهه مبارک فجر و هفته وحدت را بهترین فرصت برای بیان خدمات دانست و اظهار داشت : از همین حالا برای گرامیداشت این مناسبت های برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی و ضرورت پیش‌بینی آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان و معلمان، بر برنامه‌ریزی در این خصوص و بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌ها در اجرایی برنامه‌های سند تحول پرداخت و یادآور شد: یکی از برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی را به این موضوع اختصاص دهیم.

captcha