شناخت توان ملی بهترین راه خارج شدن از وضعیت انفعالی فضای مجازی است
کد خبر: 3361262
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
پورحسنی:

شناخت توان ملی بهترین راه خارج شدن از وضعیت انفعالی فضای مجازی است

گروه فضای مجازی: یک کارشناس فضای مجازی گفت: اصلی‌ترین بحث برای خارج شدن از وضعیت انفعالی، شناخت فضای مجازی و قابلیت‌های آن است. باید قابلیت‌های داخل کشور را هم بشناسیم تا بتوانیم تولید محتوای مناسبی را در فضای مجازی شاهد باشیم.

مهدی پورحسنی، کارشناس فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خارج شدن از وضعیت انفعالی در فضای مجازی اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل کنونی، تولید محتواست. ما باید محتوایی را تولید کنیم که جذاب و خاص باشد. همچنین علاوه بر این دو موضوع باید محتوایی که تولید می‌کنیم به مبانی دینی‌مان نزدیک باشد و از آن مبانی استخراج شده باشد.

وی افزود: اگر جوانان و افراد مختلفی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به این دیدگاه برسند که ما به لحاظ منابع محتوایی کم نداریم و از منابع غنی بومی برخورداریم، قطعا میی‌توانند در قالب انجمن‌هایی گردهم آیند و به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند.

تحقق رسالت جهان اسلام با تولید محتوای مناسب دینی

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: محتوای دینی‌مان غنی است و دارای ارزش‌هایی بوده که جهان تشنه آن ارزش‌هاست. اگر افراد بتوانند از این منابع، محتوا تولید کنند و در فضای مجازی منتشر کنند توانسته‌اند به رسالت جهان اسلام جامه عمل بپوشانند.

وی بیان کرد: افراد و گروه‌ها باید گردهم آیند و محتواهای مناسب و جذابی که در جهان و داخل کشور مقبولیت دارند، به صورت روزامد در فضای مجازی منتشر کنند.

پورحسنی با اشاره به وظایف نهادها در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر خارج شدن از وضعیت انفعالی فضای مجازی اظهار کرد: نهادهای مختلف همگی باید فعالیتی انجام دهند تا بسترهای لازم را برای تولید محتواهای‎ مناسب فراهم کنند و شاهد حمایت‌های مختلف مالی و معنوی از این محتوا باشیم.

حمایت از گروه‌های فعال مجازی

وی بیان کرد: فضای مجازی فضای جدیدی است و نهادهای مختلف هم با توجه به این فضای جدید باید تصمیمات مختلفی را اخذ کنند تا افراد و گروه‌ها وارد این فضای جمع شوند و با حمایت‌های لازم مادی و معنوی شروع به فعالیت کنند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: اصلی‌ترین بحث برای خارج شدن از وضعیت انفعالی، شناخت فضای مجازی و قابلیت‌های آن است. باید قابلیت‌های داخل کشور را هم بشناسیم تا بتوانیم تولید محتوای مناسبی را در فضای مجازی شاهد باشیم.

ترجمه محتوای دینی به زبان‌های مختلف

وی بیان کرد: محتواهای مناسب تولید شده باید به زبان‌های مختلف تولید و ترجمه شوند و در اختیار کل جامعه بشریت قرار بگیرند. به همین دلیل شناخت این فضای نوین، قابلیت‌های آن و آشنایی با منابع غنی دینی و اسلامی ضرورت دارد. اگر همه این شناخت‌ها حاصل شود می‌توانیم برنامه‌های کاربردی را طراحی و اجرایی کنیم.

captcha