وحدت رمز موفقیت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است + عکس
کد خبر: 3357256
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
آیت‌الله نوری‌همدانی در دومین روز سفر به باکو:

وحدت رمز موفقیت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است + عکس

شعب خارجی: آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دومین روز سفر به جمهوری آذربایجان، تأکید کرد: امروز رمز موفقیت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام وحدت، همدلی و اتحاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به میزبانی نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان و اداره مسلمانان قفقاز و با همکاری رایزنی ایران به باکو سفر کرده است، دیروز، 10 شهریورماه، هم‌زمان با دومین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان، ضمن بازدید از مسجد تازه پیر باکو که از قدیمی‌ترین مساجد آذربایجان به شمار می‌آید، با علما، اندیشمندان و روحانیون این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا، پس از اقامه نماز جماعت مرجع تقلید عالم تشیع، همراه با سفیر ایران و نماینده ولی فقیه در آذربایجان و همچنین، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو از کتابخانه اداره مسلمانان قفقاز بازدید به عمل آمد و با حضور رسانه‌های جمعی، مصاحبه‌ای با معظم له صورت گرفت.

آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی، با حضور در بین علما، روحانیون و اندیشمندان آذربایجان در سالن اجتماعات اداره مسلمانان قفقاز، گفت: امروز از مسائل مهم مسلمانان وحدت، همدلی و اتحاد در مقابل دشمنان اسلام است و هدف از این سفر نیز تحکیم وحدت و اتحاد بین مسلمانان است.

معظم له ضمن ارائه توصیه‌هایی به طلاب و علمای حاضر، اظهار کرد: طلبگی و کسب علوم دینی شغل و مسئولیت پر برکتی است و سرباز امام زمان(عج) بودن پر شرف و با برکت است.

آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی خطاب به روحانیون و طلاب حاضر در مراسم به اصولی که باید همواره مد نظر آنان باشد، اشاره کرد و اخلاص و داشتن همت و عزم بلند و اراده قوی را از اولین اصول مسلم و لازم الرعایه برای طلاب برشمرد.

معظم له، تأکید کرد: داشتن نظم و برنامه، تقویت بیان و نویسندگی، تقید به عبادت و نماز شب، شب‌زنده‌داری و سحرخیزی، شناخت زمان، دشمن‌شناسی، خدمتگزار مردم بودن، تلاش برای فراگیری و درس خواندن به نحو احسن و نهایتاً همواره به یاد امام زمان(عج) بودن عواملی است که باید مدنظر قرار گیرد.

شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز ضمن عرض خیر مقدم به حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی و هیئت همراه، از حضور معظم له در باکو ابراز مسرت و خوشحالی کرد و گفت: این سفر در تاریخ آذربایجان ثبت خواهد شد و هرگز از اذهان مردم آذربایجان زدوده نخواهد شد؛ زیرا برای نخستین‌بار است که یکی از مراجع تقلید شیعه به این کشور سفر می‌کند.

وی ابرازامیدواری کرد که مردم مسلمان و شیعیان آذربایجان روزی شاهد حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) در جمهوری آذربایجان باشند.

اهدای تابلو فرش منقش به مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام به رئیس اداره مسلمانان قفقاز

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز بیان کرد: علی‌رغم اینکه آذربایجان مهد روحانیت شیعه بوده و آیات اعظام بادکوبه‌ای‌ها و ناردرانی‌ها از این خاک و بوم برخواسته‌اند؛ اما نخستین‌بار است که شخصیتی فقهی و مرجع شیعی به این کشور سفر می‌کند.

وی، عنوان کرد: رجاء واثق دارم که سفر حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به باکو منشأ آثار و خیر و برکات زیادی خواهد بود.

این گزارش حاکی است، در پایان این دیدار تابلو فرش منقش به مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام از سوی آیت‌الله‌‌العظمی نوری‌همدانی به رئیس اداره مسلمانان قفقاز اهداء شد.

یادآور می‌شود، سفر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به باکو به‌منظور تعمیق و توسعه روابط بین مسلمانان و درچارچوب دیپلماسی دینی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

وی پیش از این در همین چارچوب به کشورهای تانزانیا، کنیا و روسیه نیز سفر کرده بود.

captcha