عرضه «حیات معقول» علامه جعفری به زبان روسی در نمایشگاه کتاب مسکو
کد خبر: 3357239
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

عرضه «حیات معقول» علامه جعفری به زبان روسی در نمایشگاه کتاب مسکو

گروه ادب: کتاب «حیات معقول» نوشته علامه محمدتقی جعفری(ره) از سوی مؤسسه تدوین و نشر آثار این عالم به زبان روسی ترجمه و در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «حیات معقول» که به قلم علامه محمدتقی جعفری(ره) به نگارش درآمده، از سوی مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه محمدتقی جعفری توسط تاتیانا تزاریک به زبان روسی ترجمه و در نمایشگاه کتاب مسکو در غرفه ایران به نمایش گذاشته شده است.

حیات معقول در نظام فکری این شخصیت، یک اندیشه مدام و جاری است که با تبیین‌های علمی و چندباره وی، از فرضیه عبور به جایگاه یک تئوری رسیده است. طی این تئوری، وی می‌کوشد در مقام یک پویش‌گر، میان مرزهای انسان و جهان قرار گرفته و الگویی جدید برای یک نوع جهان‌نگری ریشه‌دار طراحی کند.

به نظر می‌رسد، جدی‌ترین و واضح‌ترین مسئله‌ای که در کنه حیات ملحوظ است، ارتباط با هستی از یک سو و ارتباط با انسان از سوی دیگر است. در اصل حیات معقول می‌کوشد حیات را به عنوان شاخص هستی، در کنار عقل و فکر به عنوان شاخص انسان قرار دهد.

محمدتقی جعفری به هنگام نگارش دیدگاه‌های تکمیل کننده‌اش درباره فکر اختصاصی خود و حیات معقول از استناد و منحصر کردن آن به خود، خودداری کرد و آن را فکری غیرشخصی و علمی ارزیابی کرد تا نشان دهد حیات معقول فکری در فکر نیست، بلکه فکری است برای ساختن و شدن.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو 11 تا 15 شهریورماه در محل پارک «ودنخا» برپاست و ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

captcha