ابراز نگرانی آیت‌الله احمد بهشتی از برخی ناهنجاری‌های فرهنگی
کد خبر: 3355906
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
در نطق پیش از دستور مطرح شد:

ابراز نگرانی آیت‌الله احمد بهشتی از برخی ناهنجاری‌های فرهنگی

گروه سیاسی: نماینده استان فارس در مجلس خبرگان با اشاره به جنگ سخت و نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی گفت: همان‌طور که ما در جنگ سخت، دشمن را زمین‌گیر کردیم، در جنگ فرهنگی نیز لازم است قیام کنیم و نگذاریم فرهنگ‌مان مورد تهاجم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری، به عنوان دومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز اول هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان، نطق کرد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ سخت و نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن پس از جنگ تحمیلی هشت ساله علیه انقلاب اسلامی با حربه جنگ فرهنگی، فرهنگ اسلامی و ایرانی ما را مورد شبیخون قرار داده است. همان‌طور که ما در جنگ سخت، دشمن را زمین‌گیر کردیم، در جنگ فرهنگی نیز لازم است قیام کنیم و نگذاریم فرهنگ‌مان مورد تهاجم قرار گیرد.

وی در ادامه از فرائض دینی نماز و زکات سخن گفت و تأکید کرد: علی رغم تلاش‌هایی که برای انجام و اقامه این فرائض دینی صورت گرفته، اما باید به دنبال عمق‌بخشی به فریضه نماز و زکات باشیم.

آیت الله بهشتی سپس از بروز برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: نمایش برخی فیلم ها یا تئاترها و یا برگزاری برخی جشنواره‌ها با مبانی دینی و اجتماعی ما سازگاری ندارد. به علاوه که برخی از این گونه برنامه‌ها به ترویج منکرات و بی‌بند و باری‌ها می‌انجامد که موجب نگرانی متدینین، علما و دلسوزان است.

وی همچنین از افزایش طلاق و برگزاری برنامه‌هایی با عنوان جشن طلاق به شدت انتقاد کرد و از مسئولین و دست‌اندرکاران خواست در این خصوص تدبیری بیندیشند و زمینه‌های تحکیم خانواده و ازدواج آسان برای جوانان را فراهم آورند.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان در پایان بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد واظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به قدری اهمیت دارد که امام حسین(ع) برای احیاء و اجرای آن در برابر خصم قیام می‌کند و به شهادت می‌رسد.

آیت‌الله مومن، سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

وی با اشاره به مواد قانونی شرایط انتخاب‌شوندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون، علاوه برای شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است این افراد بایستی از لحاظ علمی در حدی باشد که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد. از این رو تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت نمایند تا با توجه به وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری افرادی که به درجه علمی مزبور رسیده‌اند وارد عرصه انتخابات این مجلس شوند.

همچنین آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی به عناون سخنران چهارم در جلسه اول هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری زندگی به بحث به صیانت خانواده پرداخت.

این عضو مجلس خبرگان، نخست با ابزار نارضایتی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه گفت: آموزش جوانان پیش از ازدواج در قالب برنامه‌های آموزشی و استفاده از اساتید مجرب و خبره در این امر ضرورت دارد همان‌طور که با اجرای این برنامه در استان گلستان به عنوان پایلوت با استقبال جوانان و خانواده‌ها از این طرح و کاهش غیر منتظره آمار طلاق مواجه بوده‌ایم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان از مسئولان خواست تا با حمایت از این طرح برای اجرا در سایر استان‌ها زمینه و بستر تحکیم خانواده را فراهم آورند.

captcha