طرح حفظ قرآن در بین نیروهای مسلح استان همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3352810
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

طرح حفظ قرآن در بین نیروهای مسلح استان همدان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح حفظ قرآن با عنوان «الحافظون» ویژه برادران و طرح ویژه خواهران با عنوان «حضرت زینب(س) در بین کارکنان نیروهای مسلح استان همدان در حال اجرا است.

علی‌اکبر کریم‌پور، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، عنوان کرد: طرح حفظ قرآن با عنوان «الحافظون» ویژه برادران و طرح ویژه خواهران با عنوان «حضرت زینب(س) در بین کارکنان نیروهای مسلح استان همدان در حال اجرا است.

وی افزود: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سال 89 اجرای طرح حفظ قرآن کریم به نیروهای مسلح ابلاغ شد که طی آن هر پاسدار در طول سال یک جزء از قرآن کریم را حفظ می‌کند که پیرو آن ضمن 5 روز مرخصی تشویقی هدایائی به حافظ اهدا می ‌شود.

کریم‌پور اضافه کرد: برای اجرای این طرح هر سال کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود و ابلاغیه آن به رده‌های مختلف سپاه استان و کارکنان خواهر و برادر آن ارسال می‌شود که از ابتدای شروع این طرح تا کنون بسیاری از سپاهیان موفق به حفظ 5 جزء قرآن کریم شده و امسال نیز 45 نفر برای شرکت در طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسابقات مفاهیم قرآن در بین نیروهای مسلح همدان برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ادامه داد: مسابقات مفاهیم قرآن کریم نیز چهارشنبه، 18 شهریور از کتاب تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی در همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات ویژه کارکنان رسمی و وظیفه سپاه استان است، همچنین مسابقه تفسیر جزء 15 قرآن نیز ویژه خواهران و به صورت جداگانه در همبن روز برگزار می‌شود.

کریم‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: نفرات برتر این مسابقات جهت شرکت در مسابقات نهائی سپاه برای شرکت در مسابقات کل نیروهای مسلح به تهران اعزام می‌شوند.

captcha