ارزش فراگیری علم، محدود به کارآمدی شغلی نیست
کد خبر: 3345529
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

ارزش فراگیری علم، محدود به کارآمدی شغلی نیست

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولین باید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند، اما نسل جوان ما نباید ارزش فراگیری علم را صرفاً محدود به کارآمدی شغلی کنند، علم ذاتاً موضوعیت دارد و خودش در جوهره‌ خود ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه شهرستان زاهدان، گفت: یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گشودن دروازه علم به روی نسل جوان جامعه از طریق دانشگاه‌های دولتی و آزاد و بنابراین فراهم کردن امکانات تحصیل برای همه جوانان است.
امام‌جمعه شهرستان زاهدان افزود: تنها چیزی که در حال حاضر دغدغه جامعه است، موضوع فارغ‌التحصیلان است و اینکه با توجه به وضعیت تحریمی که دنیا علیه ایران اسلامی دارد و شرایط اقتصادی که بر کشور ما حاکم است، این فارغ‌التحصیلان دانش خود را کجا می‌خواهند عرضه کنند و در کجا می‌خواهند شغل به دست بیاورند.
وی بیان کرد: مسئولین باید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند، اما نسل جوان ما نباید ارزش فراگیری علم را صرفاً محدود به کارآمدی شغلی کنند، علم ذاتاً موضوعیت دارد و خودش در جوهره‌ خودش ارزشمند است.
سلیمانی اظهار کرد: اگر یک جوان در بازار که به شغل تجارت مشغول است، یک نیرو که در کارخانه مشغول به کار است و یا یک راننده و هر فردی در جامعه بی‌سواد باشد، بهتر است یا باسواد باشد، ما باید نگرش خود و جامعه را در این باره تغییر داده و متحول کنیم.
وی گفت: هیچ الزامی در کار نیست که وزنه‌بردار ما دکتر نباشد و یا هر ورزشکار و بازاری ما مدرک تحصیلات نداشته‌ باشد این نگاه که ما تحصیلات را صرفاً و صرفاً با هدف میز اداری و دولتی انجام بدهیم، باید تحول پیدا بکند، از برکاتی که امروز مراکز آموزش عالی برای جامعه به بار آورد این است که آرام آرام در حال تغییر این نگاه است.
امام‌جمعه شهرستان زاهدان افزود: در گذشته مراجع بزرگی داشتیم که عالمان برجسته‌ای بودند اما شغل بازاری هم داشتند، اینکه ما بگوییم علم با کار و بازار یا خانه‌داری و ورزش تناقض دارد، اشتباه است و این نگاه باید در جامعه تغییر پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید این موضوع که تحصیل علم صرفاً برای پیدا کردن مجوز جهت ورود به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها نیست در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

captcha