بازدید مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از نمایشگاه «گذرگاه نور»
کد خبر: 3340479
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

بازدید مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از نمایشگاه «گذرگاه نور»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: محسن نایبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از نمایشگاه «گذرگاه نور» بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن نایبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و محمد صائبی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران، میثم طاهرآبادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران و تیم همراه عصر روز گذشته، 17 مردادماه از نمایشگاه گذرگاه نور بازدید کردند.

نائبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به اینکه بر اینکه زیرگذر چهارراه ولی‌عصر(عج) تبدیل به یک حوزه فرهنگی شده است که در تمامی مقاطع سال استفاده خوبی از آن می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون نیز نمایشگاه قرآن با عنوان «گذرگاه نور» در این مکان برپا شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه به همت شورای عالی قرآن شهرداری تهران و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و استان در دو بخش نمایشگاهی و فروشگاهی راه‌اندازی شده است.

نایبی بیان کرد: در بخش نمایشگاهی موضوعاتی چون هبه قرآنی، قرآن بخوانید و جایزه بگیرد، تربیت معلم و مدرس قرآن، تست حفظ قرآن و صحت قرائت قرآن و در بخش فروش نیز فروش نرم‌افزارها، کتب و محصولات قرآنی در گروه‌های سنی مختلف به صورت مطلوب ارائه شده است.

استقبال مردم از نمایشگاه گذرگاه نور

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تأکید کرد: این نمایشگاه افتخاری است برای شرکت بهره‌برداری مترو تا بتوانیم به سهم خود آموزه‌های قرآنی را در جامعه رواج دهیم و امید است این کار در طی سال رواج داشته باشد تا بتوانیم به عنوان یک خادم قرآنی کمترین خدمت را به مردم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: استقبال مطلوب مردم از این نمایشگاه نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنان به آموزه‌های قرآنی است که با وجود گذر موقت و کوتاهی که از این زیرگذر دارند از این فضای ایجاد شده به نحو احسن بهره‌مند می‌شوند.

در ادامه این بازدید نیز محمد صائبی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: زیرگذر فرهنگی مترو ولی‌عصر(عج) چند مدتی هست که شاهد حضور قشرهای مختلف مردم است و ما بنابراین داریم که در فصل‌های مختلف برنامه‌های مختلف را برای عموم مردم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه فوق، نمایشگاه تخصصی قرآن کریم است، بیان کرد: با گرایشی که مردم نسبت به قرآن دارند سعی کردیم این نمایشگاه را برپا کنیم تا در جهت آشنایی اقشار مختلف جامعه با مفاهیم آیات کلام وحی نقشی ایفا کنیم.

صائبی اظهار کرد: چون مترو وسیله عبور و مرور بسیاری از مردم است لذا فرصت مناسبیست تا از زمان استفاده کرده و مردم را با قرآن بیشتر آشنا کنیم.

روزانه دو و نیم میلیون نفر از زیرگذر چهارراه ولی‌عصرعبور می‌کنند

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه فوق باهمکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران راه‌اندازی شده، عنوان کرد: این امر موجب شد تا در زمینه اجرای برنامه‌های قرآنی، قدم مؤثری برای همگام سازی و انسجام بخش فعالیت‌های قرآنی در راستای برپایی این نمایشگاه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه حدود دو و نیم میلیون نفر هر روز از این مجموعه زیرگذر چهارراه ولی‌عصر و متر رفت و آمد می‌کنند،  تأکید کرد: به منظور بهره‌مندی بهتر آنها تصمیم به برپایی این نمایشگاه گرفته شد.

صائبی اظهار کرد: این زیرگذر، یگ گذر فرهنگی است و حضور مردم در این مکان زیاد است و هدف از پرپایی نمایشگاه در این مکان نیز این بود که بتوانیم با ارائه محصولات و دستاوردهای جذاب قرآنی، شوقی را در افراد برای فراگیری آموزه‌های قرآنی ایجاد کنیم تا در این صورت قدم مؤثری برای انس بیشتر مردم با قرآن در جامعه برداشته باشیم.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های موزه و اسباب‌بازی در این زیرگذر خبر داد و تصریح کرد: امید است در دوره بعدی برپایی نمایشگاه قرآنی شاهد حضور مؤسسات قرآنی برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت آنها باشیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «گذرگاه نور» به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شرکت بهره‌‌برداری متروی تهران و با همکاری شورای عالی قرآن شهرداری تهران و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران و با حضور 25 مؤسسه قرآنی در دو بخش نمایشگاهی و فروشگاهی تا 20 مردادماه در زیرگذر ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر(عج) از ساعت 9 صبح تا 21 پذیرای علاقه‌مندان است.

captcha