متسابقان قرآنی از سراسر کشور، زائر بارگاه منور رضوی می‌شوند
کد خبر: 3339453
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

متسابقان قرآنی از سراسر کشور، زائر بارگاه منور رضوی می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور متسابقان قرآنی به بارگاه منور حرم رضوی، مشرف می‌شوند.

میکائیل باقری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن تشریح برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده برای متسابقان سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور، بیان کرد: زیارت حرم مطهر رضوی در رأس همه برنامه‌های اصلی و جنبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگاهمان به دانش‌آموزان از دریچه زائر امام رضا(ع) است تا یک متسابق قرآنی، ادامه داد: در همین راستا محفل انس با قرآن، عترت و نماز 17 مردادماه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: برگزاری جنگ‌های شادی و معرفتی و حلقه‌های معرفت برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقات است.

وی اضافه کرد: مسابقه‌های تیمی و انفرادی که به صورت مفهومی به مفاهیمی همچون ولایت پذیری و تقویت کار جمعی می‌پردازد نیز، از دیگر برنامه‌هایی است که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، همچنین بازارگردی و طبیعت گردی نیز برای شرکت‌کنندگان در این دوره درنظر گرفته‌ایم.

باقری به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان و استفاده از مشاوره‌های انفرادی در فضای مسابقات اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، مسابقات پیامکی نیز برگزار می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی مسابقه خاطره‌نویسی را از دیگر برنامه‌های حاشیه این مسابقات عنوان کرد و ادامه داد: در این مسابقه که با مشارکت شهرداری مشهد و در راستای نامگذاری مشهد در سال 2017 برگزار می‌شود، دانش‌موزان به بیان خاطرات حضور خود در مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) می‌پردازند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره مسابقات احمد ابوالقاسمی، قاری برجسته قرآن کریم به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری سه نمایشگاه با موضوع سبک زندگی اسلامی، آداب غذا خوردن و شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان کشور در مشهد خواهد بود.

captcha