جهاد دانشگاهی در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند
کد خبر: 3337943
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
عزیزی:

جهاد دانشگاهی در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه لرستان جهاد دانشگاهی را یکی از بازوهای توانمند کشور برای انجام فرآیند تبدیل دانش به فناوری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی می‎تواند گام‎های اساسی را بردارد.

خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب در کشور تشکیل شد.

وی جهاد دانشگاهی را یکی از بازوهای توانمند کشور برای انجام فرآیند تبدیل دانش به فناوری دانست و افزود: جهاد دانشگاهی در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است می‎تواند گام‎های اساسی را بر دارد چرا که رسالت این نهاد انجام کارهای تحقیقاتی و تبدیل دانش تئوری به کاربردی است.

عزیزی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با قابلیت‎های فروانی که در بخش‎های مختلف از جمله علمی دارد اقدامات و فعالیت‎های مؤثری را انجام داده که قابل تقدیر است.
وی گفت: این نهاد با تحقیقات بنیادی و کاربردی بخشی از وظیفه وزارت علوم را به دوش گرفته و در این عرصه موفقیت‎هایی کسب کرده است.
رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که با تعریف‎هایی که وجود دارد جهاددانشگاهی رسالت خود را تاکنون به‌نحو مطلوبی انجام داده است، افزود: کار جهادی با کار معمولی متفاوت بوده و روحیه جهادی خستگی‎ناپذیر بوده که منافع مادی در آن دیده نمی‎شود بلکه به منافع ملی توجه شده است.

captcha