پوشش 70 درصد جمعیت کشور با 3 درصد بودجه فرهنگی!
کد خبر: 3337564
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
طلایی انتقاد کرد:

پوشش 70 درصد جمعیت کشور با 3 درصد بودجه فرهنگی!

گروه جامعه: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در بحث مدیریت شهری علی‌رغم اینکه ما 70 درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهیم اما بودجه مدیریت فرهنگی ما در مدیریت شهری و شورا‌ها تنها 3 درصد است.

مرتضی طلایی، نایب رئیس شوای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به جایگاه فرهنگ در کشور و لزوم هرچه بیشتر فعالیت در این حوزه اشاره کرد و گفت: بارها عرض کرده‌ام که فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است؛ درحالی که استقلال واقعی زمانی محقق می‌شود که استقلال فرهنگی کشور و ملت را شاهد باشیم.

دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن استقلال فرهنگی کشور هستند

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ حال حاضر کشور دستخوش تغییرات و مورد هجمه‌های دشمنان قرار گرفته است، افزود: امروز شاهد حجمه‌های بی‌امان دشمنان اسلام و انقلاب هستیم. آنها به دنبال این هستند که استقلال فرهنگی کشور را مخدوش کنند.

نایب رئیس شوای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بی توجهی، سهل‌انگاری، موازی کاری، مداخله در کار یکدیگر و بی‌توجهی به‌ حوزه فرهنگ در کشور مواردی است که در کنار هجمه‌های دشمنان در مورد فرهنگ کشور به چشم می‌خورد.

وضع قابل قبولی را در این حوزه نداریم

طلایی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تعداد قابل توجهی دستگاه‌های فرهنگی در کشور داریم، اما عملا وقتی به داخل جامعه که باید تبلور عملکرد فرهنگی دستگاه‌های ما باشد نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که وضع قابل قبولی را در این حوزه نداریم.

بودجه مدیریت فرهنگی در مدیریت شهری و شورا‌ها تنها 3 درصد است

نایب رئیس شوای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر در بحث مدیریت شهری علی‌رغم اینکه ما 70 درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهیم اما بودجه مدیریت فرهنگی ما در مدیریت شهری و شورا‌ها تنها 3 درصد است. با این وضع نمی‌توان کار را به جلو برد و به سر انجام رساند.

captcha