جلسه تفسیر آیت‎الله سبحانی احیای کرسی تدریس آیت‎الله حجت است
کد خبر: 3336169
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
معاون پژوهش مجتمع عالی فقه:

جلسه تفسیر آیت‎الله سبحانی احیای کرسی تدریس آیت‎الله حجت است

گروه حوزه‎های علمیه: معاون پژوهش مجتمع عالی فقه با تجلیل از آیت‎الله‌العظمی سبحانی گفت: قبول ایشان برای برگزاری جلسه تفسیر در مدرسه حجتیه، ادای احترام به مقام استاد و روشن نگه داشتن کرسی تدریس قرآن است.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدحسن عابدیان در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: یکی از مهمترین برنامه‎های مجتمع آموزش عالی فقه در طول سال در زمینه قرآن، برگزاری درس تفسیر یک ماهه قرآن با حضور آیت‎الله‌العظمی سبحانی است.
وی افزود: هدف اصلی این مجتمع از برگزاری این برنامه احیای فرهنگ قرآنی بود زیرا قرآن یکی از ثقلین و ثقل اکبر است و به همین خاطر در صدد برآمدیم که این ثقل اکبر را در بین طلاب به خصوص طلاب غیر ایرانی که در کشورهای خود با اهل سنت حشر و نشر دارند از مهجوریت در آوریم.
معاون پژوهش مجتمع عالی فقه تصریح کرد: باید توجه به ثقل اکبر را بیشتر کنیم و به  معارف ما که برگرفته از قرآن است عنایت بیشتری داشته باشیم زیرا تا حدی جامعه ما توجه بیشتر به ثقل اصغر یعنی روایات داشته است و باید از این طریق در این زمینه به نشر فرهنگ قرآنی بپردازیم.
وی گفت: بهترین فرصت نیز ماه مبارک رمضان و بهار قرآن است که توجه به قرآن که ماه نزول آن است اهمیت بسیاری دارد.
عابدیان بیان کرد: بهترین زمان برای درس تفسیر همین زمان است و به همین منظور نیز در محضر یکی از بهترین مفسران عصر حاضر این کرسی درس برگزار شد و طلاب تحت نظر این مرجع تقلید بزرگ شیعیان که صاحب یک دور تفسیر و نظرات بسیار نغز در عرصه تفسیری هستند به آموزش معارف قرآن پرداختند.
معاون پژوهش مجتمع عالی فقه بیان کرد: روند دعوت از آیت‎الله‌ العظمی سبحانی برای این درس به حسب علاقه ایشان به تدریس قرآن در این مدرسه بوده است، زیرا ایشان از محضر مرجع بزرگ جهان تشیع یعنی آیت الله العظمی حجت در همین مکان مقدس بهره برده‎اند و در واقع ایشان کرسی علم و نور تدریس قرآن در این مدرسه را روشن نگه داشته‎اند.

عابدیان تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی فقه مانند سایر مدارس بزرگ علمیه، محل حضور برگان دینی و مراجع تقلید و شخصیت‎های سیاسی و دینی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: آیت‎الله‌العظمی حجت کوه‌کمره‎ای نیز از بزرگان و اعاظم مرجعیت دینی در دوره خویش بوده‎اند که در این مدرسه به ارایه درس و بحث می‎پرداختند و مقبره نورانی ایشان هم در همین مجتمع است و هر روز زیارتگاه ده‎ها طلبه‎ای است که در مدرسه تحصیل می‎کنند.

وی تاکید کرد: آیت‎الله‌العظمی سبحانی با زحمت قبول تدریس در این مدرسه درواقع خواستند تا دین خود را به استاد خویش ادا کرده و به تعظیم مقام و جایگاه آیت‌الله حجت بپردازند.
وی گفت: هرسال استقبال بسیار خوبی از این برنامه توسط طلاب انجام می‎شود که این استقبال به حدی است که تعداد طلاب در روزهای اول با روزهای آخر قابل مقایسه نیست و در بسیاری اوقات طلابی که در روز آخر در این جلسه شرکت می‎کردند بیشتر بودند.
عابدیان بیان کرد: در این ماه مسابقه تفسیری بین حاضران در این درس برگزار و به بهترین نفرات نیز جوایزی اهدا شد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۵:۱۰
0
0
خداوند به همه مراجع توفیق دهد
captcha