سرنوشت برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی چه می‌شود؟
کد خبر: 3335264
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
پیشوایی پاسخ داد:

سرنوشت برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی چه می‌شود؟

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سرنوشت دانش‌آموزان نخبه قرآنی، از انعقاد تفاهم‌نامه با اوقاف و تبلیغات اسلامی جهت تربیت برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی خبر داد.

محمدجواد پیشوایی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه سرنوشت دانش‌آموزان برگزیده این مرحله چه می‌شود؟ گفت: مسابقات قرآن دانش‌آموزی فی نفسه برای دانش‌آموزان و مربیان آن‌ها ایجاد انگیزه می‌کنند تا به رقابت با یکدیگر بپردازند اما آن چیزی که برای ما مهم است، سرانجام برگزیدگان مرحله کشوری است.

اوقاف، نخبگان قرآنی دانش‌آموزی را برای مسابقات بین‌المللی پرورش می‌دهد
وی ادامه داد: در این راستا برای نخستین بار در سال جاری با سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم و در طی آن سازمان اوقاف این برگزیدگان را برای مسابقات بین‌المللی خود پرورش می‌دهد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز آنان را به عنوان نخبه قرآنی پذیرفته و یکسری اقداماتی برای آنان انجام می‌دهد.

تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان نخبه قرآنی از فضای قرآنی خارج نشوند
پیشوایی اضافه کرد: سازمان تبلیغات به تناسب استعداد و علاقه‌های نخبگان قرآنی دانش‌آموزی آنان را جذب مراکز قرآنی خواهد کرد و برای آنان دوره‌های تربیت معلم قرآن برگزار می‌کند تا به مقام مدرس قرآن نائل شوند یا اینکه از میان آنان قاری و حافظ برجسته کشوری و بین‌المللی تربیت کنند تا آنان از فضای قرآنی خارج نشوند که می‌توان این مسئله را یکی از کارکردهای مسابقات قرآن دانش‌آموزی عنوان کرد.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: این مسابقات در 9 رشته برگزار می‌شود که 5 رشته پژوهشی آن در استان فارس در حال برگزاری و 4 رشته در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه نخستین مرحله این مسابقات، مرحله آموزشگاهی است، افزود: این مرحله از آذرماه هر سال شروع می‌شود و معمولاً هفته آخر آذر و هفته اول دی‌ماه هر سال را در آموزش و پرورش به نام هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس کشور نامگذاری می‌کنیم که در آن مسابقات مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود.

مشارکت 7 میلیونی دانش‌آموزان سراسر کشور در مسابقات قرآن سال جاری
پیشوایی ابراز کرد: مرحله منطقه‌ای مسابقات معمولاً در دهه فجر، مرحله استانی در فصل بهار و مرحله کشوری در فصل تابستان هر سال برگزار می‌شود که در سال تحصیلی جاری بیش از 7 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته این تعداد بیش از 6 میلیون نفر بود، گفت: امسال بحمد الهی این رقم به بیش از 7 میلیون نفر رسید که شاهد استقبال گسترده دانش‌آموزان از این مسابقات بودیم.
وی با تأکید بر اینکه آن چیزی که برای ما بسیار مهم است، مرحله آموزشگاهی مسابقات، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان مدرسه‌محور و دانش‌آموز محور است که عصاره آن‌ها در مرحله کشوری خود را نشان می‌دهد.

captcha