نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله شب‌‌زنده‌دار جهرمی برگزار شد
کد خبر: 3332516
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
در جهرم؛

نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله شب‌‌زنده‌دار جهرمی برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین مراسم سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله حسین شب‌ زنده‌دار جهرمی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نخستین مراسم سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله حسین شب‌ زنده‌دار جهرمی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته، اول مرداد در مسجد الزهرا(س) جهرم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری، مدرس حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، نتیجه امتزاج علم و ایمان را بالا رفتن درجات عنوان کرد و افزود: محصول و مولود امتزاج علم و ایمان در یک انسان، حکمت است.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: سخن انسان حکیم همچون تیراندازی که تیرش خطا نمی رود، به‌جا و به‌موقع است و آنچه حکیم انجام می‌دهد مطابق با واقعیت است.
وی با بیان اینکه علم در وجود انسان‌ها نقش می‌بندد البته باید مجهز به آداب الهی شد تا علم نادیده درون جلوه‌گر شود و به اوصاف بارز علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله شب زنده دار جهرمی اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله‌العظمی سبحانی از مراجع تقلید عالم تشیع در وصف این عالم عالیقدر می‌گوید 60 سال است که در وجود آیت‌الله شب زنده دار اخلاق الهی و تدریس با آهنگی که هر طلبه را به خود جذب می‌کند، می‌بینم و سخن گفتن در مورد آیت‌الله شب زنده‌دار از توان بنده خارج است چرا که در وصف اینگونه افراد، معرِف باید بالاتر از معرَف باشد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان علما در وصف آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله اراکی در توصیف این عالم ربانی در جایی گفته است، آقای شب زنده‌دار، شب زنده‌دار بوده و از افتخارات ما است.
صالحی خوانساری به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آقای شب زنده‌دار همیشه نو بود، اشاره کرد و افزود: به علت کسالتی که برای علامه طباطبایی به وجود آمده بود، ایشان به مرحوم آیت‌الله موسوی همدانی (مترجم کتاب المیزان) سفارش می‌کند در ترجمه دو جلد آخر این کتاب از آیت‌الله شب زنده‌دار نظر گرفته شود.
وی عنوان کرد: همچنین آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در وصف ویژگی‌های این عالم فرزانه می‌گوید آیت‌الله شب زنده‌دار به یقین از برجستگان حوزه بوده و در تقوای فردی از ممتازان بوده است.
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به صفات برجسته آیت‌الله مهدی شب زنده‌دار فرزند مرحوم آیت‌الله حسین شب زنده‌دار، وی را ادامه دهنده راه و مسیر آن عالم فرزانه دانست و در توصیف جایگاه علمی آیت‌الله مهدی شب زنده‌دار تاکید کرد: در میان بهترین درس خارج گویان قم یکی از آنها آیت‌الله مهدی شب زنده‌دار است.
یادآور می‌شود، در این مراسم که آیت‌الله مهدی شب زنده دار جهرمی از فقهای شورای نگهبان، جمعی از علما روحانیون و مسئولان محلی همراه با اقشار مختلف مردم حضور داشتند، شعرخوانی و مرثیه‌خوانی از برنامه‌های نخستین مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی بود.

captcha