مراسم گلباران حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3332209
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)؛

مراسم گلباران حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور بانوان مشهدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی، 31 تیر در نشست هماهنگی مراسم گلباران حرم مطهر رضوی که در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در روز میلاد حضرت معصومه(س)، ارادتمندان امام رضا(ع) با ورود به حرم رضوی شاخه‌های گل را به آستان امام مهربان و با کرامت خود تقدیم می‌کنند.

وی افزود: این مراسم به عنوان یکی از اولین برنامه‌های مردم‌محور، به وسیله بانوان متدین شهر زیارتی مشهد برگزار می‌شود که از همان ابتدا به الگویی برای دیگر برنامه‌های مردمی همچون اجتماع صادقیون تبدیل شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه این مراسم در سال 84 تنها با حضور حدود ۵۰۰ بانوی مشهدی برگزار شد، گفت: خوشبختانه با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شاهد افزایش کمی حضور بانوان در این مراسم بوده‌ایم، به نحوی که در سال گذشته بیش از 8 هزار نفر در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

عبداللهی عنوان کرد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا با افزایش مشارکت‌های مردمی، بانوان خود عهده‌دار برنامه‌های این مراسم شوند تا بتوانیم گام مهمی در نهادینه کردن این مراسم بزرگ فرهنگی برداریم.

وی با تأکید بر لزوم غنی‌سازی محتوای مراسم گلباران حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: نهادهای مختلف همچون آستان قدس رضوی، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) همواره همسویی و هماهنگی خوبی در جهت برگزاری این مراسم داشته‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: این مراسم یکی از برنامه‌های مطرح شده در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت است که خوشبختانه معاونت زیارت استاندار خراسان رضوی نیزعنایت ویژه‌ای نسبت به آن دارد.

عبداللهی یادآور شد: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی از ساعت 8 صبح روز اول ذی‌القعده مصادف با 25 مردادماه در عرصه میدان شهدا شروع می‌شود که با هماهنگی‌های انجام‌گرفته، گل‌های این مراسم از طریق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان رضوی توزیع می‌شود.

captcha