آمادگی کامل حوزه سلامت در عید فطر؛ ۴۵۰ پایگاه در مصلی‌های نماز استقرار می‌یابند
کد خبر: 3328744
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
سخنگوی اورژانس کشور:

آمادگی کامل حوزه سلامت در عید فطر؛ ۴۵۰ پایگاه در مصلی‌های نماز استقرار می‌یابند

گروه سلامت: سخنگوی اورژانس از آمادگی ۱۰۰ درصدی حوزه سلامت و استقرار ۴۵۰ پایگاه ویژه عید فطر خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه اورژانس کشور تدابیر ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به نماز گزاران عید فطر اندیشیده است اعلام کرد: 450 پایگاه اورژانس به همراه آمبولانس در سراسر کشور در این روز و روزهای بعد از آن استقرار می‌یابند.

وی افزود: تعداد آمبولانس‌ها به فراخور نیاز پایگاه‌ها ممکن است افزایش پیدا کنند، علاوه بر این  تعداد 17 بالگرد اورژانس نیز در این مدت آمادگی لازم را جهت ارائه خدمت آمادگی لازم را خواهند داشت.

خالدی با اشاره به هماهنگی ارگان‌های مربوطه وزارت بهداشت با ستاد اقامه نماز عید فطر اظهار کرد: اورژانس115، بهداشت و رمان سه رکنی که با هماهنگی ستاد اقامه نماز عید فطر در این روز انجام وظیفه می‌کنند.

وی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات درمانی فوری و بدون قید و شرط به نمازگزاران ابلاغیه‌هایی به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده‌اند.

سخنگوی اورژانس با بیان اینکه تلاش اورژانس کشور ارائه خدمات درمانی تخصصی در بیمارستان‌ها است، گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور پزشک متخصص مقیم و متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های کشور الزامی شده است.

وی  بازرسی از مواد غذایی و آب آشامیدنی نمازگزاران و بهداشت اماکن اقامه نماز عید فطر را دیگر اقدام اورژانس و وزارت بهداشت عنوان کرد.

خالدی همچنین در رابطه با اقدامات ویژه اورژانس تهران خاطر نشان کرد: در این رابطه محل اسقرار آمبولانس‌ها در مصلای نماز جمعه احصا شده و در مورد به کارگیری موتور آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز تدابیر لازم اتخاذ شده و می‌توان اطمینان داد که حوزه سلامت در روز عید فطر از آمادگی 100 درصدی برخوردار است.

captcha