پایان کتابت کامل قرآن توسط کارمند دانشگاه آزاد
کد خبر: 3328119
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

پایان کتابت کامل قرآن توسط کارمند دانشگاه آزاد

گروه دانشگاه: کتابت کامل قرآن کریم که از ابتدای ماه مبارک رمضان توسط کارمند دانشگاه آزاد آغاز شده بود، همزمان با لیالی قدر پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، رامبد دبستانی، کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی که دست‌نویسی و کتابت کامل قرآن کریم را از ابتدای ماه رمضان آغاز کرده بود، موفق شد در لیالی قدر خلق این اثر هنری را به اتمام برساند.

وی درباره این اثر معنوی و هنری، گفت: کتابت کامل قرآن کریم از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شد و خدا را شاکرم که به لطف و توفیقات الهی این کار در کمتر از 30 روز و در شب 21 ماه مبارک رمضان خاتمه یافت.

دبستانی از جمله ویژگی‌های خلق این اثر فاخر که در 430 صفحه و به خط شکسته نستعلیق فارسی کتابت شده است را توجه به هنر ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: در اعراب‌گذاری کتابت این قرآن قرابت به نسخه‌های اولیه صورت نگرفت، در صفحه اول یک تذهیب ساده کار شد و پشت جلد نیز با پارچه متبرک کربلا مزین شده است.

وی استفاده از جوهر قرمز، خاک تربت و کاغذی با پیش زمینه گلبهی را از جمله ویژگی‌های های این اثر هنری و معنوی دانست و گفت: رنگ قرمز نشان‌دهنده خاص بودن قرآن کریم و رنگ گلبهی نیز نشان‌دهنده کائنات و متن هستی است و این تلفیق رنگ نماد عظمت و شاخص بودن قرآن کریم در تمام هستی است.

کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از خلق این اثر هنری تک نسخه‌ای را علاقه قلبی و خاص‌اش به قرآن این کتاب الهی دانست.

وی از جمله ویژگی‌های خاص این کتابت را استفاده از رنگ قرمز کمرنگ و پررنگ در نوشتار دانست و گفت: کتابت ابتدا و انتهای قرآن قرمز یکرنگ است، اما سایر صفحات تلفیقی از رنگ کمرنگ و پررنگ به‌منظور نمایش فراز و نشیب‌های کلام آسمانی است.

یادآور می‌شود، استفاده از خاک تربت، گلاب و آب زمزم در جوهر و صفحات این کتاب و طواف آن در اماکن مقدس کشور از دیگر ویژگی‌های متمایز این اثر هنری است.

captcha