برگزاری کلاس‌های قرآن ویژه کارکنان دولت در استان اردبیل
کد خبر: 3323856
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

برگزاری کلاس‌های قرآن ویژه کارکنان دولت در استان اردبیل

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری کلاس‌های قرآن ویژه کارکنان دولت در استان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام عزیز صابر، مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، هدف از برگزاری دوره‌های قرآنی برای کارکنان دولت را فراهم ساختن زمینه و امکان آشنایی اولیه و اجمالی کارکنان دولت با مفاهیم و معارف کلام وحی، زمینه‌سازی برای آشنایی با مباحث تربیتی از منظر قرآن‌کریم، زمینه‌سازی برای دریافت بینش‌های صحیح بنیادین با توجه به ترجمه و تفسیر آیات منتخب در قرآن‌کریم عنوان کرد.
وی آشنایی کارکنان دولت با معارف قرآنی در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی اسلام و بهره‌گیری از پیام‌های کاربردی قرآن‌کریم در زندگی روزمره را از دیگر اهداف دانست و افزود: آموزش و فراگیری قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی، نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران به شهروندان خصوصا کارکنان دولت می‌باشد.
وی اظهار کرد: برای نیل به این هدف مقدس و جایگاه ویژه قرآن‌کریم در سطح جامعه لزوم مشارکت دستگاه‌های دولتی رامی‌طلبد.
حجت‌الاسلام صابر ادامه داد: در استان اردبیل در ماه مبارک رمضان تعدادی از ادارات از جمله دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های علوی، بوعلی، فاطمی، امام خمینی(ره)، مرکزبهداشت و دانشکده پرستاری، ۲۶ شهرداری در استان، شرکت گازاستان، آب و فاضلاب استان، امور دارایی استان، آموزش و پرورش ناحیه ۱ و۲، اداره کل زندان‌های استان، سپاه حضرت عباس(ع) استان اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی در زمینه روخوانی و روا‌ن‌خوانی و تفسیر آیات برگزیده کرده که اساتید و مربیان دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی برای برگزاری کلاس‌ها به ادارات مربوطه اعزام می‌شوند.
مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: بعد از اجرای دوره به مدت ۱۴ جلسه و ۲۸ساعت آموزشی و اخذ آزمون به قبول‌شدگان در دوره گواهی‌نامه اعطاء خواهد شد.

captcha