رفاه از طریق پناه‌بردن به دشمن بدترین مرض ملت‌ها است
کد خبر: 3322544
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

رفاه از طریق پناه‌بردن به دشمن بدترین مرض ملت‌ها است

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد رفاه از طریق پناه بردن به دشمن را بدترین مرض ملت برشمرد و گفت: مردم در زمان امام حسن مجتبی(ع) به خباثت دشمن توجه نکرده و تنها به دنبال تغییر حالت بودند، از همین رو می‌توان گفت که رفاه از طریق پناه بردن به دشمن بدترین مرض ملت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه 12 تیرماه در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه عشق به خدا، دلدادگی و لذت از بندگی است، اظهار کرد: تحمل گرسنگی و تشنگی در روزهای گرم به این معنا است که خدا انسان را با تمام وجود حس می‌کند.

وی به آیه 74 و 75 سوره انعام «وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ لأَبِیهِ آزَرَ أَتَتَّخِذُ أَصْنَامًا آلِهَةً إِنِّی أَرَاکَ وَقَوْمَکَ فِی ضَلاَلٍ مُّبِین، وَکَذَلِکَ نُرِی إِبْرَاهِیمَ مَلَکُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَلِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنِین، و [یاد کن] هنگامى را که ابراهیم به پدر خود آزر گفت آیا بتان را خدایان [خود] مى‏‌گیرى من همانا تو و قوم تو را در گمراهى آشکارى مى‌‏بینم؛ و این گونه ملکوت آسمان‌ها و زمین را به ابراهیم نمایاندیم تا از جمله یقین‏‌کنندگان باشد» اشاره کرد و افزود: علت بت‌پرستی مردم در ضعف ایمان است زیرا فقط آنچه را می‌بینند، باور می‌کنند.

ماه رمضان فرصت خوبی برای خودشناسی است

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه انسان باید در ماه رمضان خود را بشناسد، ابراز کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای خودشناسی است، بر این اساس انسان باید از پوست و گوشت، خورد و خوراک ظاهری خارج شده و به نفس خود برسد تا بتواند خدا را درک کند.

وی با بیان اینکه انسان وقتی از خوردن و آشامیدن در ماه رمضان جلوگیری می‌کند یعنی خود را می‌خواهد به خدا نزدیک کند، ادامه داد: این خود ممکن است خود ظاهری نباشد بلکه نفس خود را به خدا نزدیک کرده است، از همین رو انسان باید مراقب باشد در راه اینکه به خدا می‌رسد از خودبینی جلوگیری کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دعای امام سجاد(ع) که می فرماید: «خدایا تو را شکر می‌کنم که مرا وابسته کردی که من همه چیز باشم، من، الهی باشم و به موجودات دیگر وابسته نکردی تا مورد اهانت قرار بگیرم»، عنوان کرد: انسان زمانی که در ماه رمضان و در سحر به خاطر دستور خدا از خواب برمی‌خیزد و سحری می‌خورد، در واقع همین شکر را به جا آورده و به خدابینی رسیده است.

وی با بیان اینکه خدا با وجود کارهای اشتباه که مرتکب می‌شویم، روزی را می‌بیند که به درگاه وی بازگشته‌ایم، گفت: انسان بعد از خودبینی به مرحله خدابینی می‌رسد، لذا اگر در راه خودبینی مرتکب خطا شود، خداوند او را بخاطر اینکه بعدا به خدابینی رسیده است، خواهد بخشید.

انحراف فکری مردم؛ عامل مظلوم واقع شدن امام

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم در زمان امام حسن مجتبی(ع) به انحراف کشیده شده بودند، ابراز کرد: مردم در این دوره به یک انحراف فکری رسیدند که نتیجه آن مظلوم واقع شدن امام حسن مجتبی(ع) شد که می‌توان تحت فشار دادن مردم از طریق دستگاه بنی امیه و خسته‌شدن مردم از ناامنی را دلیل عمده مظلوم شدن امام حسن(ع) دانست زیرا متأسفانه مردم فکر می‌کنند برای اینکه از نا امنی‌ها خارج شوند می‌توانند با توافق و پناه آوردن به دشمن این مشکل را حل کنند.

وی رفاه از طریق پناه بردن به دشمن را بدترین مرض ملت برشمرد و گفت: مردم در زمان امام حسن مجتبی(ع) به خباثت دشمن توجه نکرده و تنها به دنبال تغییر حالت بودند، از همین رو می‌توان گفت که رفاه از طریق پناه بردن به دشمن بدترین مرض ملت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه در 37 سال پس از انقلاب اسلامی درخت انقلاب ما تنومندتر شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این چند سال مردم با ایستادگی پشت سر ولایت توانسته‌اند، قدرت اسلام را ثابت نگه دارند و اگر برای رسیدن به رفاه به دشمن پناه می‌بردند، حتی امام معصوم(ع) هم اگر بود، مظلوم واقع شده و اسلام به خطر می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) رابطه با آمریکا را رابطه گرگ و میش تعبیر کرده‌اند، ابراز کرد: مردم ما باید چنگ و دندان آمریکا را ببنند و بدانند با چه دشمنی مواجه هستند، بر این اساس شناخت دشمن یک ضرورت به شمار می‌رود.

امام جمعه مشهد به انفجار هواپیمای ایرباس مسافربری اشاره کرد و گفت: هواپیمایی که از بندرعباس به قصد دبی پرواز را آغاز کرد، یک ربع پس از پرواز به وسیله آمریکا منفجر شد، در این هواپیما 66 کودک، 50 زن و 170 مرد قرار داشت که همه کشته شدند، آمریکا با وقاحت تمام این انفجار را بر عهده گرفت و ما را نیز تهدید کرد، این همان دشمنی است که باید در برابر آن ایستاد نه اینکه برای رسیدن به امنیت و رفاه و بیشتر به آن پناه برد.

تیم مذاکره‌کننده با مقاومت در برابر دشمن درنده ایستادگی کرده‌اند

وی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده که با مقاومت توانسته‌اند در برابر این دشمن درنده ایستادگی کنند، ابراز کرد: تیم مذاکره‌کننده هر چند به پاسخ مطلوب کشور ما نرسیده‌اند اما همچنان بر سر موضع خود ایستاده‌اند و جای تقدیر دارد، چراکه ایستادگی این تیم در برابر دشمن کار ساده‌ای نبوده و باید ملت قدردان این تیم باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب توافق خوب را پویایی انرژی هسته‌ای دانسته‌اند، ادامه داد: ایشان همچنین فرموده‌اند که تحریم‌ها یک جا لغو شده و استقلال سیاسی و نظامی ایران نیز حفظ شود، بر این اساس مردم ما به چیزی غیر این راضی نبوده و در صورت تحقق این شرایط مذاکره را نخواهند پذیرفت.

captcha