دریافت قرآن‌های فرسوده و مازاد در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3318197
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
با همکاری سازمان دارالقرآن انجام می‌شود؛

دریافت قرآن‌های فرسوده و مازاد در نمایشگاه قرآن

گروه ادب: همزمان با برپایی بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم، قرآن‌های فرسوده و مازاد با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم جمع‌آوری می‌شود.

یوسف افراش، معاون ارتباطات و سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری مسئولان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با راه‌اندازی غرفه‌ای در این نمایشگاه به دریافت قرآن‌های فرسوده و مازاد می‌پردازند.
وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها، در منازل خود قرآن‌های فرسوده و حتی مازادی دارند که می‌توانند این قرآن‌ها را به نمایشگاه قرآن تحویل دهند؛ قرآن‌های مازاد در نمایشگاه تحویل گرفته می‌شود تا در مناطق محروم و نیازمند توزیع شود و برخی خانواده‌ها که فقط یک قرآن در منزل دارند و آن قرآن هم فرسوده است، می‌توانند در ازای تحویل آن قرآن، قرآن دیگری دریافت کنند.
افراش در ادامه با اشاره به طرح نورباران که از سال گذشته در سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح از سال گذشته با هدف چاپ قرآن توسط خیرین قرآنی و توزیع قرآن‌ها در مناطق محروم اجرا شده و طی یک سال گذشته نیز با استقبال خوبی از سوی خیرین قرآنی روبه‌رو بوده است.
وی یادآور شد: طی یک سال گذشته قریب به 100 هزار جلد قرآن به چاپ رسیده است و خیلی‌ از افرادی که در این طرح مشارکت داشتند در حد چاپ یک جلد قرآن کمک کردند.
معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: با توجه به موفقیتی که در طرح نورباران به دست آمد و استقبالی که خیرین از این طرح داشتند تصمیم گرفتیم در نمایشگاه قرآن نیز با ایجاد غرفه‌ای مجزا به جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده و مازاد بپردازیم و شرایطی را ایجاد کنیم که قرآن‌ها جمع‌آوری شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

captcha