افزایش ۴۳ درصدی پرداخت زکات در درمیان
کد خبر: 3313706
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

افزایش ۴۳ درصدی پرداخت زکات در درمیان

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام(ره) درمیان از افزایش ۴۳ درصدی جمع‌آوری زکات در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، احمد بصیری‌پور، مدیرکمیته امداد امام(ره) درمیان در نشست ستاد احیای زکات شهرستان اظهارکرد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 318 هزار تومان زکات در درمیان جمع آوری شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 920 هزار تومان بوده است.



وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ 163 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده که مبلغ 14 میلیون و 750 هزار تومان زکات پروژه‌های عمرانی روستا بوده است.



مدیرکمیته امداد امام(ره) درمیان اعتبار تشویقی زکات توسط استان را 24 میلیون 425 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میزان برای ساخت 5 خانه بهداشت در روستاهای زارگز، خسروآباد، جاجنگ، کلاته نظر و زیدان هزینه شده است.



بصیری‌پور با اشاره به 174 اصله درختی که کشاورزان در قالب طرح شجره طیبه به ستاد زکات اهدا کردند، تصریح کرد: این درختان شامل درخت زرشک، پسته، بادام و گردو هستند.



وی با تأکید بر توجیه و ترغیب مردم به امر زکات، یادآور شد: توجیه علمای اهل سنت در روشنگری مردم برای هزینه‌کرد زکات در همان محل می‌تواند نقش مؤثری در افزایش درآمد زکات شهرستان داشته باشد.

captcha