اطلاع‌رسانی مناسب شائبه‌ها درباره حادثه مشهد را از بین می‌برد
کد خبر: 3312739
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
زارع‌صفت:

اطلاع‌رسانی مناسب شائبه‌ها درباره حادثه مشهد را از بین می‌برد

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی مناسب باید از ایجاد ذهنیت منفی و کاهش زائران جلوگیری کنیم، گفت: دستگاه‌های درگیر در این جریان باید همه دقت و مراقبت خود را جهت نظارت به موقع به کار گیرند.

محمدحسین زارع‌صفت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه پاسخگویی در خصوص مسمومیت زائران غیرایرانی در یکی از هتل‌های مشهد به استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط می‌شود، به نکاتی در خصوص پیشامدهای بعدی اشاره کرد.

انجام اقدامات پیشگیرانه از حوادث برای زائران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه در مورد تمهیداتی که باید در این زمینه اندیشید تا دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم، گفت: در واقع این حادثه، جریان ناخوشایندی بود که باید توسط همه دستگاه‌های مرتبط با دقت و حساسیت پیگیری شود و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

وی ابراز کرد: بلافاصله بعد از روی دادن این حادثه، مسئولان اتحادیه‌های مراکز اقامتی فراخوانده شدند و به آنان تذکرات لازم داده شد تا نظارت‌های لازم را انجام دهند زیرا در این حادثه هم اتحادیه‌ها نسبت به اعضای خود مسئول بوده و باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند و هم مجموعه‌هایی که باید در بحث بهداشت و درمان و مباحث دیگر نظارت و کنترل داشته باشند، مسئولیت دارند.

زارع‌صفت با بیان اینکه تیم نظارت در این زمینه تشکیل شده‌ است، افزود: بعد از این تجربه تلخ به همه مراکز اقامتی اعلام و تأکید کردیم که مراقب‌ استفاده از مواد خطرناک و ممنوع باشند، همچنین حتما پیشگیری‌های لازم را قبل از استفاده از این نوع ترکیبات خطرناک داشته باشند و با مراکز بهداشتی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

برخورد با متخلفان حادثه هتل مشهد

وی با اشاره به اینکه با متخلفان این حادثه برخورد خواهد شد، اضافه کرد: اگر شاهد عدم رعایت ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌هایی که جهت جلوگیری از بروز مشکلات و حوادث پیش‌بینی شده باشیم، با متخلفان برخورد می‌کنیم، زیرا آنچه که ممنوع است، نباید مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در زمینه تبعات این حادثه برای شهر مشهد گفت: گاهی در شهرهای مذهبی مانند کربلا، نجف و سرزمین وحی که رفت‌وآمد بسیاری به آن‌ها می‌شود، شاهد بروز برخی مشکلات و معضلات هستیم که معمولا حوادث این چنینی پیش می‌آید و مشهد نیز که شهری مذهبی و فراملی است، ممکن است چنین اتفاقاتی در آن روی دهد.

به گفته وی مهم این است که باید از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرده و با اطلاع‌رسانی مناسب از ایجاد ذهنیت منفی و کاهش زائران جلوگیری کنیم.

ضرورت تحقق اسباب آسایش زائر و گردشگر در سفر

زارع‌صفت با بیان اینکه همه نیازهایی که در جریان زندگی عادی یک گردشگر وجود دارد، آن زمان هم که در سفر است، باید وجود داشته باشد، عنوان کرد: نیازهایی چون بهداشت، تغذیه، آرامش روانی، آسایش، تأمین مایحتاج و سایر نیازمندی‌ یک گردشگر و مسافر به عنوان جزیی از جریان زندگی او باید در سفر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های درگیر در این جریان باید همه دقت و مراقبت خود را جهت نظارت به موقع به کار گیرند، اظهار کرد: البته نقش بخش خصوصی و متولیان اجرایی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است زیرا آن‌ها میدان‌داران اصلی فعالیت در این عرصه هستند.

captcha