رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از زائران خارجی در مشهد عیادت کرد + عکس
کد خبر: 3312273
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
در پی حادثه مسمومیت زائران؛

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از زائران خارجی در مشهد عیادت کرد + عکس

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از زائران خارجی بستری در بیمارستان امام رضا(ع) عیادت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، عصر 18 خردادماه از زائران خارجی بستری در بیمارستان امام رضا(ع) عیادت کردند.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در بیمارستان محل بستری زائران خارجی از نزدیک در جریان روند درمان آنان قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس رسم مهمان نوازی ایرانی و از باب این که این عزیزان زائران بارگاه منور رضوی هستند بر خود لازم دانستم تا برای عیادتشان به مشهد مقدس سفر کنم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حال عمومی افراد بستری شده خوب است، گفت: تمام تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان و مداوای این افراد فراهم است و مراقبت‌های پزشکی و پرستاری بطور منحصر به فرد به این بیماران ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: استفاده از سموم به صورت غیر اصولی و خارج از استانداردهای وزارت بهداشت، برای دفع حشرات، موجب مسمومیت زائران غیرایرانی و منجر به فوت چهار کودک و نوجوان به علت مقاومت کمتر بدنی آنان، شد.

خواسته بازماندگان درخصوص تدفین فوت‌شدگان در حرم رضوی در حال پیگیری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، آرزوی غفران الهی، صبر و اجر برای خانواده های آنان، خاطر نشان کرد: با توجه به تمایل خانواده های افراد فوت شده مبنی بر دفن عزیزانشان در جوار مضجع شریف رضوی، مراحل قانونی این امر در حال پیگیری است.

همچنین مهندس عزیزیان به نمایندگی از طرف آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت آستان قدس رضوی به همراه معاون اماکن متبرکه و امور زائرین و تعدادی از خادمان بارگاه ملائک پاسبان حضرت رضا(ع)  از این زائران عیادت و ضمن اهدای بسته های متبرک، شفای عاجل آنان را از درگاه خداوند منان طلب کرد.

در این عیادت که با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بیمارستان امام رضا(ع) انجام شد، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گفت و گو با 32 زائر مسموم و خانواده هایشان، ضمن ابلاغ سلام تولیت آستان قدس رضوی، از آنان دلجویی و وضعیت درمانشان در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس را جویا شد.

زائران عربستانی نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از حضور قائم مقام تولیت و خادمان آستان قدس رضوی و سایر مسئولان کشوری و استانی که به عیادت این گروه رفته بودند، از تلاش های کادر درمانی و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیگیری درمانشان تشکر کردند.

وضعیت جسمانی زائران خارجی مطلوب و پایدار است

بر اساس این گزارش، دکتر عبدالله بهرامی، رییس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) مشهد، وضعیت جسمانی اکثر زائران خارجی بستری در این مرکز را پایدار و مطلوب اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در پی بروز علائم تهوع، سرگیجه،افت فشارخون و افت هوشیاری جمعی از زائران عرب زبان از کشور عربستان در یکی از هتل های مشهد تاکنون 32 بیمار شامل 15 زن و مرد و 17 کودک به این مرکز مراجعه کردند که با اقدامات مراقبتی و درمانی، در حال حاضر اکثر این بیماران در وضعیت جسمانی پایدار و مطلوب قرار دارند و ممکن است در صورت ادامه روند بهبودی، تعدادی از آنها تا پایان وقت امروز مرخص شوند.

دکتر بهرامی با اشاره به اینکه از این تعداد بیمار بستری، سه کودک صبح امروز و بقیه روز گذشته با علائم مشابه دراین مرکز بستری شده‌اند، خاطرنشان کرد: علت اصلی بروز این بیماری در زائران در دست بررسی است و پس از دریافت نتیجه، به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد بیمار بستری ،در پی این عارضه متاسفانه چهار کودک سه تا چهارده ساله جان خود را از دست دادند که سه تن از این کودکان در بیمارستان امام رضا(ع) و یک کودک دیگر نیز در بیمارستان موسی ابن جعفر(ع) فوت کردند.

یادآور می‌شود، زائران عربستانی در قالب کاروان 60 نفره سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که 17 و 18 خردادماه، 36 نفر آنان با علائم مسمومیت در بیمارستان بستری شدند.

captcha