روی کارآمدن نیروهای مذهبی از مهم‌ترین نتایج قیام خونین ۱۵ خرداد بود
کد خبر: 3311228
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
حجت‌الاسلام حسینی:

روی کارآمدن نیروهای مذهبی از مهم‌ترین نتایج قیام خونین ۱۵ خرداد بود

گروه سیاسی:امام جمعه خرمدره گفت: قیام ۱۵ خرداد ملت ایران موجب شد دور جدید مبارزات، با تشکیلات رژیم طاغوت آغاز شود و همچنین این قیام موجب روی کار آمدن نیروهای مذهبی و کنار رفتن ملی‌گراها شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خرمدره،روز گذشته، 15 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرمدره با سفارش به رعایت تقوای الهی در تمامی شئونات زندگی، اظهار کرد : اعضای بدن انسان روز قیامت جزو شاهدان اعمال ما هستند که به اذن خداوند بر رفتار ما شهادت خواهند داد و در این روز است که دشمنان خدا به سوی آتش رهنمون می‌شوند و متقین به سوی بهشت خواهند رفت .
وی با اشاره به  ویژگی‌های شهادت‌دهی اعضا و جوارح انسان در روز قیامت، عنوان  کرد : از ویژگی‌های شاهد ،حضور آگاهانه در صحنه حادثه، رعایت عدالت، عدم سرایت مجازات محکوم به شاهد است.
این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با اشاره  به قیام خونین  ۱۵ خرداد ملت ایران، تصریح کرد: در این روز  امام خمینی (ره) به دلیل سخنرانی علیه رژیم طاغوت توسط دژخیمان دستگیر و زندانی شد ومردم به خاطر امام خمینی در شهرها، تظاهرات کردند و شهید دادند.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نتایج قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد ملت ایران موجب شد دور جدید مبارزات، با تشکیلات رژیم طاغوت آغاز شود و همچنین این قیام موجب روی کار آمدن نیروهای مذهبی و کنار رفتن  ملی‌گراها شد.
وی در پایان با بیان اینکه امام(ره) قبل از اینکه رهبر شود در درون خود یک انقلابی شکل داد که از اولیا الله شد، تاکید کرد: در ماه‌های اخیر افراد مختلف سخنانی را به امام نسبت دادند که باعث شد که مقام معظم رهبری باردیگر به تبیین شخصیت امام بپردازد زیرا نباید یک قولی را از طرف امام نقل کنند که به منبع آن دسترسی ندارند.

captcha