امید به منجی موعود؛ هدایتگر پویندگان راه حق/ غیبت نعمت، تلنگری برای بیداری است
کد خبر: 3310785
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

امید به منجی موعود؛ هدایتگر پویندگان راه حق/ غیبت نعمت، تلنگری برای بیداری است

گروه اندیشه: در جهان امروزی که با تبلیغ افکار انحرافی توسط مدعیان جهان تک قطبی و حقوق بشر دروغین، جوان مسلمان و دیگر ادیان را به بیراهه ظلمات می‌کشانند، امید به منجی موعود، چراغ راه و هدایتگر پویندگان راه حق و حقیقت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در جهان امروزی که با تبلیغ بی دینی و افکار انحرافی توسط مدعیان جهان تک قطبی و حقوق بشر دروغین، جوان مسلمان و دیگر ادیان را به بیراهه ظلمات می‌کشانند، امید به منجی موعود و مهدی منتظر، چراغ راه و هدایتگر پویندگان راه حق و حقیقت خواهد بود.
دعا برای تعجیل فرج حضرت ولی‌عصر(عج) وظیفه ای بزرگ برعهده تمامی شیعیان و دوستداران ائمه(ع) است که باید این سنت پسندیده بین ایشان به صورت گسترده‌ای رواج یابد و همگان به این برنامه مهم دینی توجه کامل داشته باشند و یکدیگر را به انجام آن سفارش کنند و نجات دنیا و آخرت خود را در آن ببینند.
بسیار اتفاق افتاده که مردم با کمبود باران مواجه شده‌اند و بر اثر آن به خشکسالی و قحطی و گرانی دچار گردیده‌اند و خسارت‌های سنگینی به آنان رسیده است، اما پس از دعا و نیایش به درگاه خداوند، باران سودمندی بر ایشان باریده و رحمت الهی بر مردم فرو ریخته و طراوت و شادابی همه جا را فرا گرفته است.
در احادیث تأکید شده که علت کمبود باران، امور طبیعی و مادی نیست؛ بلکه علت اصلی آن بعضی از گناهان مردم است، به خصوص گناهانی که در مقابله با احکام و سنت‌های الهی و روی گرداندن از اولیای حق و به بازی گرفتن امور معنوی و امدادهای غیبی صورت می‌گیرد.
خداوند متعال این کمبودها و فشارها را پیش می‌آورد تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند و قدرت کامل و دست غیب و قادر متعال را لمس کنند و با نهایت اشتیاق و اخلاص و تواضع به سوی حجت‌های الهی روی آورند و از گناهان خود توبه کنند و به عجز و درماندگی خود اقرار کنند.
نظیر همین وضع در مورد فقدان هر یک از نعمت‌های بزرگ الهی، در هر جامعه‌ای پیش می‌آید و از جمله در جریان غیبت‌های انبیا و اولیا همواره پدید آمده است، که بر اثر بعضی از گناهان بزرگ و ناسپاسی‌های مردم نسبت به نعمت‌ها و آیت‌های خاص الهی، خداوند حجت خویش را از دید بندگان پنهان داشته و از سعادت و توفیق دیدار پیامبر و امام(علیهم‌السلام) عموم افراد جامعه را محروم ساخته است.
مردم بر اثر سختی‌ها و مشکلاتی که دچار آن شدند در غیبت ولی خدا به عالمان رجوع کردند و دانشمندان و علمای ربانی چاره را در آن دیدند که دست به دعا بردارند و به استان خدای متعال پناه ببرند و با نیایش و عجز و اضطرار، راهنمای ربانی خود را طلب نمایند.
امت مسلمان نیز از این سنت الهی برکنار نیست و تنها راه رهایی از تنگناهای روزگار کنونی و یگانه راه بیرون شدن و آزاد گشتن از این حصار جهنمی ظلم و بیداد و معصیت و فساد، دعای خالصانه عمومی برای آشکار شدن آن حجت بزرگ الهی و تنها مصلح و نجات بخش آسمانی و یکتا بازمانده کاروان مردان ربانی؛ حضرت بقیةالله الاعظم مولانا صاحب‌الزمان حجت‌بن الحسن العسکری(عج) است.
لذا در این روز و ساعات مبارک که یادآور ولادت آن منجی عالم بشریت و آخرین ذخیره الهی است دست به دعا برداریم و خاضعانه و خاشعانه، معجزه جاوید آخرین پیامبر(ص)  را واسطه قرار دهیم و با زبان حال و قال بگوئیم «یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَآ إِنَّ اللّهَ یَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ».
باشد که خداوند به برکت دعای پاکان و ابرار، سال‌های مانده از غیبت یوسف زهرا(س) را به ثانیه تبدیل کند و با ظهور حضرتش چشمان رمق دیده مستضعفان عالم را پرنور گرداند و پرچم حکومت علوی را بر سرتاسر گیتی به اهتزاز درآورد.

برداشتی آزاد از کتاب مکیال المکارم
حجت‌الاسلام والمسلمین شریف حسینی، عضو جامعه روحانیت شیراز

captcha