منتظر مصلح ابتدا باید خود را اصلاح کند
کد خبر: 3310507
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

منتظر مصلح ابتدا باید خود را اصلاح کند

گروه اجتماعی: نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منتظر واقعی مصلح، خود باید صالح باشد، گفت: منتظر واقعی باید اطرافیان و جامعه را آماه ظهور منجی بکند.

آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: جهان امروز در شرایطی است که هرچه بشر  جلوتر آمده درک کرده است که ایسم‌ها و نظامهای حاکم بر بشر ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه نظام‌های جاکم نتوانسته‌اند عدل و قسط را برقرار کنند ، افزود: این نظامها علی‌رغم ادعاهای خود نتوانسته‌اند ارزشهای الهی و انسانی را در جامعه احیا و زنده کنند.

بشر امروز در دل خود با یک خستگی و رخوت روبرو است

اسلامی با اشاره به اینکه تباهی و ظلم‌ها در جهان همه‌گیر شده و انحرافات بشر امروز را خسته کرده است، عنوان کرد: این وضعیت محدود به یک منطقه خاص نیست بلکه در تمام دنیا بشر امروز در دل خود با یک خستگی و رخوت روبرو است.

وی ادامه داد: بشر از نظام‌های سیاسی، نظامی واقتصادی ناتوان و ظالم به توه آمده و خود را در شرایط فعلی منتظر واقعی حکومت عدل و قسط و جریانی که بتواند این حکومت را در دنیا فراگیر کند، می‌داند.

امام جمعه تاکستان بیان کرد: مردم دنیا خود را برای مصلح امم آماده میکنند و به دنبال حضور مصلحی هستند که هر دینی به فراخور خود و به معنای مناسب خود وعده ظهور و حضور آن را به دنیا داده است.

وی تأکید کرد: حال که ملت‌‌ها و جوامع بشری منتظر چنین حاکمی هستند باید ابتدا به این هدف بزرگ و متعالی کمک کنند و دنیا را آماده ظهور منجی عالم بشریت بکنند تا صبح ، عدل و قسط واقعی حاکم شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منتظر مصلح ابتدا باید خود را اصلاح کند، گفت : اصلاح خود با اصلاح جامعه گره خورده وهمه باید به دنبال اصلاح خود و جامعه برای ظهور باشیم.

وی با بیان اینکه مبادا منتظری باشیم که خود در تباهی و زشتی فرو رفته باشیم، اظهار کرد: منتظر واقعی مصلح، خود باید صالح باشد تا بتواند به ظهور امیدوار باشد.

منتظر باید به دنبال هدایت همه به سمت نور، عدل و قسط باشد

اسلامی با تأکید بر اینکه منتظر باید به دنبال هدایت همه به سمت نور، عدل و قسط باشد، افزود: منتظرباید خود را در برابر جامعه مسئول بداند و تنها چنین جامعه‌ای منتظر واقعی است.

وی عنوان کرد: جامعه ای که با ربا، مفاسد اقتصادی و مفاسد اخلاقی پناه برده و در منجلاب این گناهان غرق شده هرگز نمی‌تواند منتظر برقراری عدل باشد و انتظار داشته باشد که مصلحی برای اصلاح اموری که او درست کرده برخیزد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسی که ربا پرداخت کرده و منتظر است تا در 6 ماه آینده سود ربای خود را دریافت کند یعنی 6 ماه ظهور را عقب انداخته و در معنای تکوینی آن به این معناست که آقا وقتی باید ظهور کند که من به این سود ربا دست پیدا کنم.

وی ادامه داد: منتظر واقعی حکومت مهدی (عج) کسی است که خود را اصلاح کرده، برای اصلاح جامعه تلاش میکند و در این هنگام است که میتوان این فرد را یک منتظر واقعی دانست.

جامعه باید خود را منتظر یک مهمان بزرگ بداند

اسلامی با بیان اینکه جامعه باید خود را منتظر یک مهمان بزرگ بداند ، گفت: کسی که در خانه منتظر مهمان بزرگی است، برای حضور این مهمان سراپا منتظر است و تمام خانه و اعضای خانواده خود را آماده استقبال و پذیرایی از این مهمان کرده و در این صورت است که میتوان گفت این فرد هم منتظر است وهم میزبان خوبی برای مهمان است.

وی در پایان یادآور شد: معنای واقعی انتظار این است که منتظر، آن چیزی را که میهمان از او میخواهد به درستی انجام داده و خود را برای میزبانی از مهمان اصلی که نجات دهنده بشر است آماده کند.

captcha