همایش «انقلاب امام خمینی(ره) و چالش‌های دوران انتظار» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3310321
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

همایش «انقلاب امام خمینی(ره) و چالش‌های دوران انتظار» در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش انقلاب امام خمینی(ره) و چالش‌های دوران انتظار شب گذشته، ۱۱ خردادماه در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از خراسان رضوی، همایش انقلاب امام خمینی(ره) و چالش‌های دوران انتظار، شب گذشته، 11 خردادماه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه علی بن موسی الرضا(ع) در فرهنگسرای غدیر مشهد آغاز شد.

در ادامه این همایش میزگردی با حضور عباس سلیمی‌نمین، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب و مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی به عنوان کارشناس مجری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب در این میزگرد با اشاره به اینکه گاهی افراد به‌ ویژه مسئولان و روحانیان صحبت‌‌هایی می‌‌کنند که مخاطب آن را درک نمی‌کند، گفت: یکی از مباحثی که هنوز در مورد آن با مخاطب به تفاهم نرسیده‌ایم، بحث حکومت امام عصر(عج) است.

وی با تأکید بر اینکه حکومت جمهوری اسلامی باید با حکومت امام زمان(عج) مرزگذاری شود، افزود: انقلاب اسلامی برای نخستین بار میان استکبار جهانی و محرومان جامعه تقابل ایجاد کرد و توانست معادله‌های استکباری را بر هم زند که ما هنوز از درک آن عاجز هستیم.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند: «همه دستگاه‌‌ها باید خود را برای امر ظهور آماده کنند»، اظهار کرد: مسئله ظهور باید برای تمام دستگاه‌‌ها دغدغه باشد و خود را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.

حجت‌الاسلام زائری با ابراز تأسف از اینکه برخی افراد از سخنان رهبرمعظم انقلاب و امام خمینی(ره) آن طور که خود می‌خواهند گزینشی انتخاب می‌کنند، این امر را بزرگ‌ترین ظلم به امام و رهبری عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه هر اداره و سازمانی تنها بخشی از سخنان این بزرگان که به اداره آنان مربوط می‌شود، به صورت شعاری به کار می‌برند.

عباس سلیمی‌نمین، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز در ادامه این میزگرد با بیان اینکه گام‌‌های مهم و اساسی در زمینه ارائه مفاهیم والای انقلاب اسلامی برداشته شده است، افزود: شاید در حال حاضر توجه کافی نسبت به دستاوردهای انقلاب نداشته باشیم و این موضوع موجب شده باشد جامعه متأثر از ابهام‌افکنی دشمنان شود.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با ابراز تأسف از اینکه بسیاری از مفاهیم ارزشمند در دوران قبل از انقلاب، به مفاهیم مخدرگونه تبدیل شده بود، بیان کرد: در آن دوران انتظار به معنی تسلیم شدن در برابر شرایط ناگوار بود که این مفهوم به معنای متضاد با فراهم کردن زمینه ظهور است لذا ملتی که مفهوم را به اشتباه درک کرده باشد بر عکس رفتار یک متنظر عمل می‌کند لذا باید توجه داشت تا نتوانیم درک جامعه را درباره مفهوم عدالت تغییر دهیم نمی‌‌توانیم زمینه ظهور را فراهم کنیم.

captcha