آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه آجا
کد خبر: 3309159
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه آجا

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل از ۱۴ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

محمدرضا کشت‌گر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برپایی دو برنامه قرآنی مدون آجا با عنوان سی وپنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل در تابستان و پاییز بیان کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات از ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره)، 14 خردادماه در یگان‌ها و کوی‌های ارتش آغاز می‌شود و تا 10 تیرماه ادامه دارد.

کشت‌گر با اشاره به رشته‌های پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل و سی وپنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه، تصریح کرد: حفظ سه، پنج، 10، 15 و 20 و حفظ کل، مفاهیم سطح یک ویژه زیردیپلم و مفاهیم سطح دو ویژه افرادی که تحصیلات بالای دیپلم دارند، قرائت تحقیق ویژه آقایان و ترتیل ویژه بانوان از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات قرآن ویژه خانواده‌ها و بانوان شاغل در هر یک از ادارات پنجگانه آجا خواهد بود.

مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا اضافه کرد: رشته‌های متسابقان در سی وپنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه علاوه بر رشته‌های فوق، رشته اذان نیز هست که فقط در دو مقطع کارکنان وظیفه و پایور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله سراسری جشنواره حدیث، مردادماه برگزار می‌شود، یادآور شد: مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات نیز 31 اردیبهشت‌ما در سراسر یگان‌ها و نیروها و مجتمع‌های مسکونی انجام شد.

کشت‌گر با اشاره به اینکه 22 نفر یا به عبارت دیگر یک سوم از اعضای تیم انتخابی ادارات پنجگانه ارتش برای اعزام به سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح به نیروی زمینی اختصاص یافت، ادامه داد: این مسابقات هفته گذشته، از پنجم تا هفتم خردادماه به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. همچنین یک سوم رتبه‌های کسب شده در این دوره از مسابقات توسط این نیرو کسب شده است که این حاصل، اجرای برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی های مناسب توسط دارالقرآن‌های این نیرو طی سال است.

وی اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌کنندگان در این دوره از افرادی بودند که برای اولین بار به مسابقات نیروهای مسلح راه یافتند.

مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 94، ادامه داد: نیاز به حضور چهره‌های جدید در مسابقات قرآن و حرکت در رسیدن و اجرای منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از اهم فعالیت‌های این نیرو در سال جدید است.

captcha