اختتامیه مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح برگزار شد
کد خبر: 3308676
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح صبح امروز در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح صبح امروز هفتم خرداد ماه در ستاد فرماندهی کل سپاه و با حضور جمعی از فرماندهان این نیرو برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محسن حسنی کارگر، نفر اول رشته قرائت این دوره از مسابقات در بخش نیروهای وظیفه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه آن نیز نمایش صحنه‌ای توسط یکی از بازیگران تئاتر کشور اجرا شد.
در ادامه این مراسم سردار محبی،‌ معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به حاضران در این دوره از مسابقات، ‌گفت:‌ این مسابقات با حضور 235 شرکت کننده در 10 رشته برگزار شد.
وی افزود: رقابت‌های سی امین دوره قرآن نیروهای مسلح کشور که به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد از صبح روز سه‌شنبه آغاز و تا عصر روز چهارشنبه ششم خردادماه ادامه داشت.
سردار محبی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 14 داور بین‌المللی به امر قضاوت مسابقات پرداختند و در نهایت و به حول الهی توانستیم مسابقات را در سطح بالایی برگزار کنیم.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی، رئیس دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در سخنانی ضمن اشاره به برخی اشعار علامه اقبال لاهوری،‌ شاعر فارسی‌گوی پاکستانی، ‌گفت: این متفکر اندیشمند که از بنیانگذاران انقلاب اسلامی در پاکستان است اشعار نابی در تعریف از قرآن کریم دارد.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری نیز به تمجید از این علامه والامقام پرداخته است،‌ افزود: علامه لاهوری در یکی از اشعار خود قرآن را تنها یک کتاب معمولی ندانسته بلکه آن را فراتر از کتاب معرفی می‌کند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: گاهی ما حتی به اندازه یک کتاب معمولی به قرآن کریم اهمیت نمی‌دهیم، دیده می‌شود که برخی به کتاب‌های درسی و تحقیقاتی که در کتابخانه‌شان دارند اهمیت می‌دهند اما به همان اندازه قرآن را مورد توجه خود قرار نمی‌دهند که این اشتباه است.
صفایی اظهار کرد: بر اساس اشعاری که علامه لاهوری دارد قرآن کتاب زندگی معرفی شده و در همان شعر می گوید کسی که قرآن وارد وجودش شود و در درون انسان قرار گیرد،‌ دگرگونی و انقلاب در درون آن فرد صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه قرآن بر قلب پیامبر(ص) نازل شد و توسط ایشان مانند شربتی گوارا به امام علی (ع) نوشانیده شد، گفت: حضرت علی (ع) از جمله انسان‌هایی بود که قرآن کریم در درون او متجلی شد،‌ اگر به نهج‌البلاغه نگاه کنید و خطبه‌های ان حضرت در مورد عدالت و نگاه به بیت‌المال را نگاه کنید، متوجه تفاوت شخصیتی که قرآن در درونش متجلی شده است با کسی که نشده است خواهید شد.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به دوران معاصر و ظهور شخصیتی همچون امام اشاره کرد و گفت: در زمان معاصر و یک پله پائینتر از عصمت با شخصیتی همچون امام خمینی(ره) مواجه می‌شویم که یکی دیگر از انسان‌هایی بود که قرآن در درونشان قرار گرفته و باعث انقلاب در ایشان شد.
صفایی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم اختتامیه سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح افزود: به عنوان مثال حضرت امام(ره) در زمینه اسراف که قرآن آیاتی در این باب دارد،‌ بسیار دقیق بودند و این از مشاهدات من براساس ملاقات‌هایی که با ایشان داشته‌ام گفته می‌شود.
وی بیان کرد: امام(ره) حتی مانع از اسراف شدن یک لیوان آب می‌شدند و معتقد بودند که اگر یک لیوان آب اسراف شود، به آیه «وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» عمل نشده است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اذعان کرد: عصاره قرآن این است بهترین تجارت،‌ معامله با خدا است و بهترین بازار نیز شهادت در راه خداوند متعال است و برای همین است که در قرآن در موارد مختلف در قرآن آمده است که دنبال زیاده‌‌خواهی و زیاد طلبی نباشیم.
صفایی در پایان تلاش‌های نیروهای مسلح را برای برگزاری مسابقات قرآن ستودنی عنوان و بیان کرد: این گام اول شما برای قرآنی شدن است و باید تلاش کنید تا عمل به قرآن نیز توسط شما صورت بگیرد تا به قول علامه اقبال لاهوری قرآن وارد جان شما شود.
در ادامه این مراسم نیز حمید رضایی، ‌نفر اول رشته حفظ کل در بخش کارکنان نیروهای مسلح به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در پایان نیز ضمن تقدیر از خانواده شهید مصطفی محمدنژاد برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها تجلیل شدند.

captcha