مردم برای قطع یارانه‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نکنند
کد خبر: 3308656
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
قربانی:

مردم برای قطع یارانه‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نکنند

گروه سیاسی: معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور به مردم توصیه کرد که برای قطع یارانه‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نکنند چراکه نتیجه نمی‌گیرند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام موسی قربانی، معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور روز، 6 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پرونده‌های تخلفات اداری گفت: قانونگذاری و مصوبات غیر کارشناسی دولت و قانون‌گریزی مسئولان اجرایی به دیوان عدالت اداری ختم می‌شود.



 وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان ورودی پرونده‌ها 110هزار فقره بود و 115 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت و مختومه شد.



معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری بودیم، گفت: 115 هزار پرونده در سال 92 وارد دیوان عدالت اداری شد که در مقایسه با سال گذشته 15 درصد کاهش داشته اشت.



قربانی با تأکید بر اینکه سال گذشته ورودی پرونده‌های استان خراسان جنوبی به دیوان عدالت اداری 90 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته 652 پرونده از این استان وارد دیوان عدالت اداری شد در حالی که در سال92 این پرونده‌ها 360 مورد بوده است.



وی متذکر شد: این نقیصه در مدیریت‌های دولتی استان خراسان جنوبی است که علی‌رغم کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری در سطح کشور در این استان پرونده‌ها افزایش یافته است.



معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه در شهرداری‌های استان در سال 92 تعداد 22 فقره و سال گذشته 45 پرونده تشکیل شد، عنوان کرد: بیشتر این پرونده‌ها در خصوص کمیسیون ماده 100 بوده است.



قربانی با اشاره به اینکه در تأمین اجتماعی استان در سال گذشته 91 فقره تشکیل شد، گفت: در بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تعداد پرونده‌ها در سال 92، 74 مورد بود که در سال 93 افزایش پرونده را شاهد بودیم و این تعداد به 103 پرونده رسید.



وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های مجموعه قوه قضائیه در سال گذشته 20 پرونده بوده که این تعداد در سال 92 ، 12 فقره بوده است.



معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش در سال گذشته 163 فقره وارد شد که با افزایش 3.5 برابری مواجه بودیم، عنوان کرد: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به مرخصی زایمان است.



قربانی بیان کرد: در شهرداری‌های کل استان خراسان جنوبی در سال گذشته برای شش پرونده رأی به ورود به نفع مردم صادر شده و حکم 12 پرونده رد شکایت بوده است.



وی ادامه داد: در خصوص آموزش و پرورش استان نیز 105 پرونده حکم به ورود شکایت و 24 پرونده حکم به رد شکایت بوده و در برای وزارت بهداشت و درمان نیز برای 16 پرونده حکم به ورود و 4 مورد حکم به رد شکایت صادر شده و در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز 10 پرونده حکم به ورود و 35 پرونده حکم به رد شکایت صادر شده است.



معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور با تاکید بر اینکه اگر مدیران قانون را اجرا کنند بسیاری از پرونده‌های دیوان کاهش می‌یابد، افزود: امسال تاکنون25 هزار ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری داشته‌ایم.



قربانی با اشاره به قطع یارانه‌ها، گفت: در این خصوص ابهامی وجود دارد و ضوابط قطع یارانه‌ها شفاف نیست چرا که مجلس نمی‌خواهد به دلیل انتخابات تبعات  این کار را بپردازد.



وی با بیان اینکه باید دولت و مجلس ضوابط روشن و شفافی برای یارانه‌ها وضع کنند، به مردم توصیه کرد برای قطع یارانه‌ها به دیوان عدالت اداری مراجعه نکنند چرا که نتیجه نمی‌گیرند.



معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور یادآور شد: در سفرهای استانی تلاش می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی توجیه شوند تا بتوانیم اکثر مشکلات و شکایات را در مناطق انجام دهیم تا مشکلات دیوان به حداقل کاهش یابد.

captcha