قرآن؛ تنها درمانگر بیماری‌های روحی و اخلاقی
کد خبر: 3308146
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
مرتضی طلایی تأکید کرد:

قرآن؛ تنها درمانگر بیماری‌های روحی و اخلاقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر‌ عامل هیئت‌های مردمی انجمن‌های قرآنی کشور تصریح کرد: به هر میزان تسلط به آموزه‌های قرآنی را توسعه دهیم، از انحرافات جامعه کاسته شده و در بخش‌هایی که با آسیب مواجه می‌شویم تنها شاخصه‌ای که می‌تواند درمانگر بیماری‌های روحی اخلاقی و معنوی باشد قرآن است.

مرتضی طلایی، مدیرعامل هیئت‌های مردمی انجمن‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: استان مرکزی به ویژه شهرستان محلات از جمله شهرهایی است که با توجه به ماهیت  صنعتی آن در امر فعالیت‌های قرآنی و اجرای برنامه‌های دینی پیشتاز است.

وی با بیان این مطلب که طرح اهدای قرآن کریم در قالب یکصد هزار جلد در مناطق محروم برگزار شده و سهم استان مرکزی 35هزار جلد از کلام‌الله مجید بوده است، افزود: استان با تقبل 35 هزار جلد اثبات کرده است که در زمینه احیا و مانایی فرهنگ قرآنی آمادگی لازم را داشته و در راستای خدمت‌رسانی به مردم در این حوزه از هیچ فعالیتی کوتاهی نمی‌کند.

طلایی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که تکریم از خیرین و مربیان قرآنی در قالب یکی از امور امر به معروف تعریف می‌شود، گفت: تکریم و تجلیل از فعالان حوزه قرآنی باید در حوزه‌های اجرایی و افراد شخصی صورت پذیرد؛ چرا که فعالیت اگر با همت و همکاری مردمی و دولتی انجام شود از بازخورد و خروجی لازم برخوردارست.

این مقام مسئول ضمن بیان اینکه برای فعالیت در حوزه قرآنی باید به دو شاخصه مهم کمی و کیفی توجه کرد، افزود: توجه به حوزه کمی در قالب اجرای طرح‌هایی با مشارکت خانواده و تشکیل کانون‌های قرآنی در منازل گنجانده می‌شود.

طلایی با تأکید براین مهم که خانواده باید کانون و محور پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی باشد، اظهار کرد: بدون تردید احیای فرهنگ کلام وحی در خانواده‌ها و چشاندن حلاوت و شیرینی تلاوت به کودکان، جامعه را از خطراتی که دشمن بر آن دامن می‌زند مصون نگه می‌دارد.

وی خانواده‌ها را به تلاوت‌های گروهی و جمعی روزانه توصیه کرد و افزود: اگر خانواده  به تلاوت‌های روزانه مداومت داشته باشد نه تنها فضای خانواده بلکه فضای جامعه به عطر خوش قرآن آمیخته می‌شود. تلاوت روزانه در منازل تنها با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی عملیاتی خواهد شد؛ بنابراین برای نهادینه شدن این طرح مهم باید کتابخانه‌ها با تجهیز کتاب‌های دینی و قرآنی، دولت و مردم را مساعدت کنند تا فرهنگ تلاوت قرآن در خانواده احیا شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش به تشریح ابعاد کیفی فعالیت‌های قرآنی نیز پرداخت و اظهار کرد: قرآن به عنوان کتاب زندگی در جامعه باید ملاک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما قرار گیرد؛ چرا که تأسی به این مصحف شریف ما را از گزند خطرات روحی و روانی در امان نگه می‌دارد.

طلایی اضافه کرد: در بُعد تربیتی و آموزشی به هر میزان که تسلط به قرآن و آموزه‌های قرآنی را توسعه دهیم، آسیب‌ها، آشفتگی و انحرافات جامعه کاسته شده و در محور و بخش‌هایی که با آسیب مواجه می‌شویم تنها شاخصه‌ای که می‌تواند درمانگر بیماری‌های روحی اخلاقی و معنوی باشد قرآن است.

وی در ادامه سخنان خویش به پدیده جنگ نرم نظام سلطه نیز اشاره کرد و گفت: ایادی مزدور با تمامی قوا برای زدودن هویت دینی، هویت انقلابی و اخلاقی ما از ظرفیت‌های موجود خود شبانه روز استفاده می‌کند، بنابراین  ما نیز برای مقابله با تهاجمات آنان به سلاح ایمان و آموزه‌های قرآنی مجهز هستیم که اگر درست استفاده کنیم دشمنان هیچگاه به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

مدیر عامل هیئت‌های مردمی انجمن‌های قرآنی کشور در پایان، اظهار کرد: ما باید به همراهی خیرین قرآنی شهروندان را به آموزه‌های دینی، قرآنی و مقدسات اسلامی بیمه کنیم، زیرا اگر نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها در پناه قرآن باشند مفاهیم کلام وحی مانند حصاری روح و روان آنان را احاطه کرده و اجازه ورود افکار شوم و پلید شیاطین را نخواهد داد.

captcha