دیدارهای مقام معظم رهبری با قرآنیان برای ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3307975
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
سعیدی در افتتاحیه مسابقات قرآن نیروهای مسلح:

دیدارهای مقام معظم رهبری با قرآنیان برای ترویج فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن نیروهای مسلح گفت: اینکه مقام معظم رهبری ساعت‌ها از وقت خود را به دیدار با قرآنیان اختصاص می‌دهند برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که از ساعت 8 صبح امروز پنجم خردادماه شروع شد، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.
در ادامه این مراسم سردار حسین محبی،‌ معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به حاضران در این مراسم به ارائه آماری از مسابقات پرداخت و گفت در این دوره از مسابقات 240 شرکت کننده از نیروهای چهارگانه حضور دارند و رقابت دو روزه خود را برگزار خواهند کرد.
وی افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغات نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب این مسابقات به کار بسته است و امیدواریم در طول برگزاری مسابقات شاهد رقابتی مطلوب باشیم.
در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی به بحث فلسفه ولایت پرداخت و گفت: طبق روایات متعدد پایه و اساس عملی اسلام بر پنج رکن استوار شده است که یکی از این ارکان، ولایت است و البته این رکن از همه نیز مهم‌تر است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه فلسفه برتری ولایت و جایگاه آن نسبت به دیگر ارکان اسلام و نظام بارز و مشخص است، به برخی وظایف رهبران الهی اشاره و اذعان کرد: رهبران الهی دارای مأموریت‌های مهمی هستند که ابلاغ پیام خداوند در جامعه از جمله آنها است، عملی سازی این پیام در قالب ساختار، سازمان و نظامات از دیگر وظایف و مأموریت‌های رهبران الهی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: در ابواب فقهی موردهای بسیار زیادی وجود دارد که اگر مردم در مسایل دینی با مشکل مواجه شدند باید به حکم شرع و فقیه جامع الشرایط رجوع کنند که این امر نشان از جایگاه ولایت فقیه دارد.
وی با بیان این که جنگ‌هایی که حضرت علی(ع) در آن حضور داشتند برای پاسداری از حکومت اسلامی بوده است، گفت: بر اساس رکن و وظیفه‌ای که رهبران الهی دارند باید از حکومت اسلامی پاسداری کنند. بر همین اساس فلسفه سه جنگی که حضرت علی (ع) در آن حضور داشتند پاسداری از حکومت دینی بود.
حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه با بیان اینکه در زمان حاضر رهبران الهی و ولایت فقیه وظیفه‌ای جز ابلاغ پیام الهی و ایجاد زمینه این پیام‌ها را ندارند،‌ خاطرنشان کرد: رهبران الهی در اجرای پنج اصل مشترک هستند،‌ بر همین اساس همه افراد از تبعیت از ولایت فقیه یکسان هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر ولایت نباشد چیزی از نماز و روزه باقی نخواهد ماند گفت: به همین خاطر است که پیامبر اکرم(ص) سفارش کرده که قرآن و اهل بیت(ع) دو چیزی هستند که هرگز از هم جدا نمی‌شوند. بر همین اساس تمام تلاش مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) تحقق پیام الهی در جامعه بوده و ولایت فقیه کلیددار نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی در بخش پایانی سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با قرآنیان اشاره کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان حضور پیدا می‌کنند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند نشان از ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که براساس ماموریت‌های رهبران الهی برای پیام رسانی قرآن بنا شده است.
با پایان یافتن سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ رقابت‌های این دوره از مسابقات در 10 رشته آغاز شد. این مسابقات تا روز چهارشنبه ادامه دارد و مراسم اختتامیه آن نیز روز پنج‌شنبه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار خواهد شد.
در این دوره از مسابقات 240 شرکت کننده از سپاه،‌ نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع حضور دارند.

captcha