امر به‌معروف و نهی از منکر جزء افتخارات اسلام است
کد خبر: 3307555
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
ابطحی:

امر به‌معروف و نهی از منکر جزء افتخارات اسلام است

گروه اجتماعی: منتخب سابق مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر جزء افتخارات دین اسلام است.

محمدجواد ابطحی، منتخب سابق مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه باید به یک دغدغه عمومی بدل شود.

وی افزود: اگر امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌درستی اجرا نشود، نماز، زکات و دیگر فرائض دینی و کارهای خیر نیز اجرا  نخواهند شد.

استاد حقوق مراکز آموزش عالی خمینی‌شهر بیان کرد: از نظر عقلی نیز انسان‌ها به این دلیل که در یک نظام اجتماعی زندگی می‌کنند، باید همدیگر را به کارهای نیک دعوت و در عین حال از کارها و اعمال منفی نهی کنند.

ابطحی با اشاره به اینکه امر به‌معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی است که باید در سطح جامعه فراگیر شود، گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر جزء افتخارات دین اسلام است.

وی تصریح کرد: فریضه مهم امر به‌معروف و نهی از منکر باید از مهد کودک‌ها آغاز شود تا دامنه آن به مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و در مجموع به سطح جامعه کشیده شود.

این استاد حقوق با اشاره به بروز برخی تناقض‌ها در رفتارها، گفت: برخی‌ها  سخن و موضع‌گیری‌هایشان با عملشان یکی نیست و نوعی تناقض در رفتار آن‌ها مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار مسئولان باید منطبق با امر‌ به‌معروف و نهی از منکر باشد، زیرا رفتار آن‌ها در معرض نظارت مردم است.

این منتخب سابق مجلس با اشاره به اصل امر به‌معروف و نهی از منکر در قانون اساسی گفت: کسانی که دم از قانون‌مداری و قانون‌گرایی می‌زنند باید بیش از این‌ها به فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی تصریح کرد: از دولت نیز انتظار می‌رود نسبت به فریضه مهم امر به‌معروف و نهی از منکر توجه بیشتری داشته باشد و زمینه‌های لازم را برای اجرای آن در سطح جامعه فراهم کند.

ابطحی به نقش شوراهای فرهنگ عمومی و ستادهای امر به‌معروف و نهی از منکر در جهت نهادینه کردن این فریضه مهم در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شوراها  بیشتر به یک نهاد تشریفاتی بدل شده‌اند و برهمین اساس تصمیم و برنامه‌ریزی‌های آن ها ضمانت اجرایی لازم ندارد.

captcha