اقتدار سیاستمداران کشور در گروقدرت نیروهای نظامی است
کد خبر: 3307090
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
آیت‌الله خاتمی:

اقتدار سیاستمداران کشور در گروقدرت نیروهای نظامی است

گروه سیاسی:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان،گفت:آنچه که در عصر حاضر موجب اقتدار سیاستمداران کشور می‎شود، قدرت نیروهای نظامی کشور است و دشمن نیز کاملاً به این امر واقف بوده و حتی اگر درصد ناچیزی ضعف در نیروهای ایران وجود داشت تاکنون ساکت نمی‌‏ایستاد و حمله را آغاز کرده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، صبح امروز، سوم خرداد در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد با بیان اینکه هر روز از تاریخ پرافتخار ما حماسه و تاریخ سرافرازی و عزت است،اظهار کرد:تاریخ 8 ساله دفاع مقدس از جمله مسائلی است که فراز و فرودهای بسیار دارد و در این میان برخی از اتفاقات والاتر بوده و در اوج قرار داشته است که فتح خرمشهر یکی از این اتفاقات است و به تعبیر مقام معظم رهبری فتح یک سرزمین نبود بلکه پیروزی ایمان بر شمشیر بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز کرد: زمانی که نیروهای صدام پس از 44 روز مقاومت وارد خرمشهر شد با صحنه‎ای تحیرآمیز روبرو شد و آن دفاع مردمی از این منطقه بود و همان هنگام دشمن باید می‎فهمید که خرمشهر ملک خوبی برای آنان نخواهد بود.
امام جمعه زنجان با بیان این که فتح خرمشهر هم در بعد نظامی و هم در بعد تصمیماتی یکی از مهمترین عملیات‏ها بود که انسجام قوی بین نیروهای مسلح ایجاد کرد،اظهار کرد: هنوز لایه‏های زیادی از داستان فتح خرمشهر وجود دارد که بسیاری از آنها در سینه‏های جانبازان، فرماندهان و آزادگان به عنوان اسرار نظامی باقی مانده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این نکته که خداوند با مشاهده اخلاص رزمندگان جنگ تحمیلی، نصرت خود را برای آنان فرستاد و نیروهای ایرانی را پیروز کرد گفت: آنان که پیرو صدام بودند امروز در زباله‎دان تاریخ چیزی جز زبونی و خاری ندارند و آنان که سلحشوران انقلاب بودند امروز هم با اقتدار، عزت و افتخار سخن می‎گویند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که در عصر حاضر موجب اقتدار سیاستمداران کشور می‎شود قدرت نیروهای نظامی کشور است و دشمن نیز کاملاً به این امر واقف بوده و حتی اگر درصد ناچیزی ضعف در نیروهای ایران وجود داشت تاکنون ساکت نمی‏ایستاد و حمله را آغاز کرده بود.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی کشور با تمام قوا و اقتدار نیروهای خود را تقویت کرده و امنیت مرزهای آبی، هوایی و خاکی کشور را تامین می‎کند  و یک بعد از اقتدار ملت ایران این است که دلگرم به قوای نظامی قدرتمند کشور هستند و آخرین اخطار نیز از سوی مقام معظم رهبری به دشمن این بود که با همان منطقی که طرف مقابل پیش برود با آنان برخورد خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این که شعار امسال با درک شرایط داخلی و جهانی با عنوان «دولت و ملت و همدلی و همزبانی» انتخاب شد، ابراز کرد: به بیان مقام معظم رهبری در برهه کنونی در یک پیچ تاریخی قرار داریم و برای گذر از این پیچ تاریخی باید دست در دست هم ایران آباد و آزاد خود را حفظ کنیم.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: رزم فتح خرمشهر این بود که نیروهای نظامی و انتظامی همه باهم حول محور سخنان امام خمینی (ره) پیش رفتند و خداوند نصرت خود را در آستین آنان قرار داد و عصر کنونی نیز تکرار همین اتفاق است و اگر همه پشت سر ولایت باشیم مطمئنا وعده خداوند یعنی «انتصرالله ینصرکم» حتمی خواهد بود.

سردار جهانبخش کرمی ،فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان در بخش دیگری از این مراسم ابراز کرد: پیام سربازان و رزمندگان در این صبحگاه مشترک این است که آماده‎اند از اسلام و ولایت و هرگونه تعرض دشمن دفاع کنند و جمع شده‎اند تا با ولایت و شهدا تجدید میثاق کنند.
وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس ایرانیان از ارزش والایی برخوردار است که در این میان عملیات فتح‎المبین نقش برجسته‎ای ایفا کرده است و از ویژگی‏های آن این بود که نیروهای مسلح با وحدت کامل در مقابل دشمن ایستادند و با اخلاص کامل و عشق به شهادت جنگیدند و همین ایمان و اعتقاد و انگیزه انقلابی رزمندگان اسلام خرمشهر را که دنیا آن را غیرقابل نفوذ اعلام می‎کرد پیروز نمود.

وی در پایان گفت: 36 سال این ملت به جوانان انقلاب خرمشهری جنگیدند و هم اکنون 8 سال دفاع مقدس و عملیات‎های غرورآفرین آن مایه اقتدار و افتخار ملت ایران است.

captcha