ضریح نمادین امام حسین(ع)؛ حلقه مفقوده باغ موزه دفاع مقدس
کد خبر: 3306366
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
سردار فضلی عنوان کرد:

ضریح نمادین امام حسین(ع)؛ حلقه مفقوده باغ موزه دفاع مقدس

گروه جهاد و حماسه: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضریح نمادین امام حسین(ع) را که امروز رونمایی شد، حلقه مفقوده در باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضریح نمادین امام حسین(ع) عصر جمعه، یکم خردادماه همزمان با میلاد امام حسین(ع) و با حضور سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و سردار جواد خضرایی، مدیرعامل موزه دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در پل شهادت رونمایی شد.

در این مراسم سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبریک ایام ولادت امام حسین(ع) و فتح خرمشهر گفت: ضریح نمادین حضرت امام حسین(ع) که توسط هنرمندان ساخته شده، به عنوان بخشی از حلقه مفقوده باغ موزه دفاع مقدس است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل در دفاع مقدس به امام حسین(ع) اقتدا کردند و از ایشان الگو گرفتند و همه شهدایی که در پل شهادت این باغ موزه هستند، با عشق حضرت سیدالشهدا(ع) به میدان‌های جنگ رفتند و به شهادت رسیدند.

سردار فضلی با بیان اینکه فرزندان امام خمینی(ره) 33 سال پیش در عملیات بیت‌المقدس به پیروزی رسیدند، بیان کرد: یکدلی و وحدت نیروهای مسلح از جمله ارتش، بسیج، سپاه، کمیته‌ها، شهربانی و مهندسی رزمی جهاد سازندگی سبب شد عملیات بیت‌المقدس را که از جمله بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس است، اجرا کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با نقل خاطره‌ای از عملیات بیت‌المقدس گفت: توسل به ائمه معصومین(ع) در موفقیت و پیروزی این عملیات نقش بسزایی داشت و سبب شکست و ناامیدی بیش از پیش دشمنان شد.

سردار جواد خضرایی، مدیرعامل موزه دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ضریح نمادین امام حسین(ع) بیان کرد: این ضریح نماد عشق و توسل رزمندگان بسیجی در جبهه‌های جنگ به امام حسین(ع) است؛ چرا که آنها با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و فرزندانش از عاشورا درس گرفتند و در میدان‌های جهاد علیه دشمن مجاهدانه جنگیدند.

وی افزود: در حال حاضر نیازمند این هستیم که بر ابعاد دیگری از فتح خرمشهر پرداخته شود و یکی از این ابعاد و رویکردها توجه به مقاومت مردم است که با دست خالی در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و دشمن فاصله بسیار کوتاه شلمچه تا خرمشهر را بیش از 30 روز پشت دروازه‌های شهر ماند و این ناشی از مقاومت و ایثار مردم است که نباید نادیده گرفته شود.

در پایان این مراسم از ضریح نمادین امام حسین(ع) رونمایی و از 10 نفر از جانبازان تجلیل و قدردانی شد.

captcha