اطلاع‌رسانی با ماهیت دینی ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد
کد خبر: 3305890
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

اطلاع‌رسانی با ماهیت دینی ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه اهمیت روابط عمومی در یک دستگاه فرهنگی بدلیل ماهیت فرهنگی آن دستگاه است، گفت: اگر این اطلاع‌رسانی ماهیت دینی به خود بگیرد، مکانیزم و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منوچهر احمدی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: امروز نقش روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مدیریتی در عصر ارتباطات دوچندان شده به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در عرصه‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی آنها وابسته است.

وی با این عنوان که روابط عمومی‌ها آئینه تمام‌نمای دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: روابط عمومی‌ها باید با مراجعین و مخاطبین دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنند و در عین حال روابط عمومی‌ها منعکس‌کننده عملکرد ادارات باشند تا مردم نسبت به نظام و ادارات، دید مثبتی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام احمدی‌پور افزود: روابط عمومی‌ها در دوران نظام اسلامی به نوعی منعکس‌کننده عملکرد این نظام نیز هستند و عملکرد آنها در تعمیق ارزش‌ها و پایه‌های نظام اسلامی ارزشمند است.

وی متذکر شد: روابط عمومی باید مجهز به امکانات روز، دانش ارتباطی، اطلاعاتی و سرعت و دقت برای حضور در فضای اطلاع‌رسانی باشد، در غیر این‌ صورت در فضای رقابتی تبادل اطلاعات امروز، نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها به حداقل خواهد رسید.

این مسئول فرهنگی در پایان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نظام نیز باید با مردم ارتباط خوبی برقرار کنند تا فاصله‌ای بین آنها و مردم ایجاد نشود، تصریح کرد: اهمیت روابط عمومی در یک دستگاه فرهنگی بدلیل ماهیت فرهنگی آن دستگاه که محصولات تولیدی آن برای انعکاس به مخاطبین به شکل ارتباطی است، مهم‌تر از سایر دستگاه‌ها می‌باشد. اگر این اطلاع‌رسانی ماهیت دینی به خود بگیرد، بدلیل اینکه اطلاع‌رسانی و ارتباطات در فضای فرهنگ دینی مکانیزم و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد، وظیفه را سنگین‌تر خواهد کرد.

captcha