روشنگری در جبهه فرهنگی و علمی وظیفه علمای دین است
کد خبر: 3290950
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
آیت‌الله امامی کاشانی:

روشنگری در جبهه فرهنگی و علمی وظیفه علمای دین است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن با تمام قوا در جبهه علمی و فرهنگی در مقابل ما ایستاده است و در چنین موقعیتی عالمان دینی وظیفه دارند در برابر این سیل بنیان‌کن علیه اسلام و پیامبر، مقاومت و روشنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران صبح امروز، سه‌شنبه 22 اردیبهشت در نشست علمای شیعه و سنی استان که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان وبلوچستان برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند اگر علمای مذاهب اسلامی در یک صف کنار هم به نماز بایستند، دشمن عقب خواهد نشست.

وی اظهار کرد: اگر امروزه می‌بینیم که کشورهای استکباری و صهیونیستی این‌گونه کشورهای مسلمان را به جان هم انداخته و از تفکرات تکفیری و ضد وحدت حمایت می‌کنند، برای تضعیف اسلام و تأمین منافع اسرائیل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: حرکت اندیشه‌های تکفیری که یک تفکر منحرف از اسلام و توأم با استکبار است، را در فلسطین، عراق، سوریه و سایر سرزمین‌های اسلامی دیدیم. اگر از ترویج این اندیشه‌ها جلوگیری نشود، اسلام با خطر جدی مواجه خواهد شد.

وی در رابطه با شرایط حال حاضر دنیای اسلام، گفت: خداوند صحنه‌های متفاوت را به نمایش می‌گذارد تا همه خودشان را نشان دهند. اکنون آل‌سعود در حال به نمایش گذاشتن ماهیت خود است؛ بمب بر روی سر زنان و کودکان می‌ریزند تا همه دنیا بفهمد آل سعود، یک حکومت اسلامی نیست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سعودی‌ها مدعی هستند که خادم و حافظ حرمین در مکه و مدینه هستند، اما افرادی که چنین جنایات بی‌رحمانه در سرزمین اسلامی مرتکب می‌شوند، چگونه می‌توانند خادم حرمین شریفین باشند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که دشمن با تمام قوا در جبهه علمی و فرهنگی در مقابل ما ایستاده است، افزود: برای پیامبر اکرم(ص) کاریکاتور کشیدند، کتاب علیه ایشان نوشتند و با تشکیل داعش‌ها و طالبان‌ها اسلام را این‌گونه معرفی کردند؛ لذا عالمان دینی وظیفه دارند که در برابر این سیل بنیان‌کن علیه اسلام و پیامبر، مقاومت و روشنگری کنند.

captcha