روحانیون در روستاها اهمیت پرداخت زکات را تبیین ‌کنند
کد خبر: 3281158
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

روحانیون در روستاها اهمیت پرداخت زکات را تبیین ‌کنند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه دهدشت با اشاره به آغاز برداشت گندم، گفت: لازم است روحانیون در روستاها اهمیت پرداخت زکات را تبیین ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، امام‌جمعه دهدشت امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای زکات کهگیلویه با اشاره به آغاز برداشت گندم، گفت: لازم است روحانیون در روستاها اهمیت پرداخت زکات را تبیین ‌کنند.

وی با بیان این‌که زکات در دیدگاه اسلام برای مدیریت اقتصادی جامعه و فقرزدایی بنا نهاده شده، افزود: دین جامع اسلام برای برقراری مساوات و کاهش فاصله طبقاتی زکات را بر اموال واجب کرده است.

امام‌جمعه دهدشت با تأکید بر همکاری شهرداری در نصب بنرهای تبلیغ زکات در سطح شهر، اضافه کرد: تمهیدات لازم در این راستا انجام شود.

بنابراین گزارش، همچنین، امرالله فروزنده، مدیر کمیته امداد کهگیلویه نیز با اشاره به وجود 365 روستا در شهرستان، بیان کرد: طی سال گذشته تنها 50 روستا در پرداخت زکات با کمیته امداد همکاری داشتند، همچنین، سال گذشته 250 صندوق بزرگ به علت عدم همکاری شهرداری از نصب در سطح شهر به استان برگشت داده شد، ضمن اینکه تبلیغات شهری در جمع‌آوری زکات مؤثر است.

captcha