تبیین ۱۱۸ معبر با ظرفیت بیش از ۲۸ هزار پارک خودرو در پایتخت معنوی ایران
کد خبر: 3185584
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
به منظور رفاه حال زائران و مجاوران صورت گرفت؛

تبیین ۱۱۸ معبر با ظرفیت بیش از ۲۸ هزار پارک خودرو در پایتخت معنوی ایران

گروه اجتماعی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به ضرورت لزوم پارکینگ در سطح شهر مشهد،‌ ارائه خدمات پارک خودرو، جلوگیری از ترافیک در خیابان‌های این شهر و رفاه حال زائران و مجاوران، ۱۱۸ معبر با ظرفیت بیش از ۲۸ هزار پارک خودرو در پایتخت معنوی ایران ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هوشنگ غلامزاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد صبح امروز، اول اردیبهشت‌ماه در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به ضرورت لزوم پارکینگ در سطح شهر مشهد،‌ ارائه خدمات پارک خودرو و جلوگیری از ترافیک در خیابان‌های این شهر، 118 معبر با ظرفیت بیش از 28 هزار پارک خودرو در پایتخت معنوی ایران ایجاد شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در بخش خصوصی الیت سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: سهام و مدیریت کامل این بخش به شهرداری مشهد اختصاص دارد.

در ادامه شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد یک ماده واحد، ده ماده و دو تبصره در خصوص مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر حاشیه‌ای مشهد به تصویب رسید.

در تبصره اول عنوان شد: شهرداری موظف است ظرف مدت شش ماه برای حذف پارکینگ‌های حاشیه‌ای و ساخت پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای با اولویت حوزه ترافیکی ومشارکت بخش خصوصی اقدام کرده و بودجه را در قالب تعرفه به شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کند.

در تبصره دوم مدیریت پارکنیگ‌ها نیز بیان شد: جانبازان با 25 درصد جانبازی به بالا و خانواده‌های معزز شهدا شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان باید از پرداخت هزینه پارکینگ‌ حاشیه‌ای و 50 درصد هزینه پارکینگ غیر حاشیه‌ای معاف شوند.

captcha